September 6, 2013 -- Friday
平楽二十五年九月六日 --- 金曜日
After attendance was taken, and after students practiced verbs and numbers while doing ラジオたいそう-like actions, the first activity was distribution of a 2-sided sheet of paper, 11" by 17", with カタカナ words for drawings for countries and for things in a bedroom. The students' assignment was to write each word first in ROMAji, and then in actual English.
Example:
シカゴ
shikago
Chicago
Then most of them copied the following 日本語 questions on the board, which every student should answer in complete sentences, 日本語で, based on the picture on the handout.
一. ベッド の 上 に なに が あります か。
うえ
ニ. ねこ は テーブル の 下 に います か。
した
三. えいご で コード は なん です か。
四. おとこ の 人 は なに を 食べます か。
ひと た
五. ドア の まえ に だれ が います か。
六. おとこ の 人 は どの スポーツ が すき です か。
ひと
七. カレンダー は なんがつ です か。
八. ゴジラ は どこ です か。
九. なに が まど の ひだりがわ に あります か。
十. クーラー は テレビ の 下 です か。
した
The katakana practice sheet (both sides) and the sentences above constitute review for a test reviewing katakana and the material in Nakama Chapter 3. Originally scheduled for 月曜日、this test will instead take place on 火曜日。
宿題Homework:
Complete the transliteration and translation of all the カタカナ words on the handout, and answer the 10 しつもん above in complete 日本語 sentences、.
**Note: Students were invited to guess the meaning of the カタカナ word ベルモット , but they actually didn't guess; they cheated by using their cell phones to look it up.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.