平成二十五年九月三日 -- 火曜日
日特(にっとく)for this week is Kamranくん。
Absent: Virginia, Emanuel, Freya
Students talked about the words for Labor Day in Japanese: ろうどう の 日(ひ)
Then they spoke to partners, asking and telling what they do (did) on Labor Day.
Example:
ろうどう の 日 に エドワード くん は _______。
Quiz on Nakama Chapters 1 and 2 from last week was handed back.
Handout on 漢字 kanji learned last year, for review:
Kanji in Nakama
Chapters 1-5 Taught in Japanese 1/ 2
柏公園川森高校      かしわ こうえん かわ もり こうこう
キメル先生                                                                                                                         
Days
of the week
月曜日   火曜日      水曜日   木曜日 
Moon                    fire                            water                      tree/wood       
Day                       day                             day                           day                
金曜日   土曜日 日曜日
money/gold         earth/dirt        day/sun
day                         day                 day
Time
and o’clock
一時 one
o’clock                                一時間 one hour
いち じ                        いち じかん
分 ふん、ぶん、ぷん minutes   半   はん  half (past)
今    いま now                                      年 とし、ネン
週間 しゅうかん  week 
School
and schooling
学生 がくせい student     先生 せんせい   teacher
大学 だいがくcollege/university     人 ひとperson     私(わたし)I
Geographical/physical
features
山 やま        川 かわ             田 た、だ  木 き、もく
mountain                      river                                    field (rice
field)             tree, wood
Sizes
and positions/locations  
大きい(おおきい) 小さい(ちいさい)   上(うえ) 下(した)
large                                 small                           up, above,
on    down, below, under
      中(なか)in,
inside
Homework:
1. write two more sentences on classmates activities on Labor Day.
2. Complete the exercise, based on a reading, on the top of page 82 in Nakama (class had discussed drawing and directions in class).
This comment has been removed by a blog administrator.
ReplyDelete