平成二十五年九月三日 -- 火曜日
日特(にっとく)for this week is Kamranくん。
Absent: Virginia, Emanuel, Freya
Students talked about the words for Labor Day in Japanese: ろうどう の 日(ひ)
Then they spoke to partners, asking and telling what they do (did) on Labor Day.
Example:
ろうどう の 日 に エドワード くん は _______。
Quiz on Nakama Chapters 1 and 2 from last week was handed back.
Handout on 漢字 kanji learned last year, for review:
Kanji in Nakama
Chapters 1-5 Taught in Japanese 1/ 2
柏公園川森高校 かしわ こうえん かわ もり こうこう
キメル先生
Days
of the week
月曜日 火曜日 水曜日 木曜日
Moon fire water tree/wood
Day day day day
金曜日 土曜日 日曜日
money/gold earth/dirt day/sun
day day day
Time
and o’clock
一時 one
o’clock 一時間 one hour
いち じ いち じかん
分 ふん、ぶん、ぷん minutes 半 はん half (past)
今 いま now 年 とし、ネン
週間 しゅうかん week
School
and schooling
学生 がくせい student 先生 せんせい teacher
大学 だいがくcollege/university 人 ひとperson 私(わたし)I
Geographical/physical
features
山 やま 川 かわ 田 た、だ 木 き、もく
mountain river field (rice
field) tree, wood
Sizes
and positions/locations
大きい(おおきい) 小さい(ちいさい) 上(うえ) 下(した)
large small up, above,
on down, below, under
中(なか)in,
inside
Homework:
1. write two more sentences on classmates activities on Labor Day.
2. Complete the exercise, based on a reading, on the top of page 82 in Nakama (class had discussed drawing and directions in class).
This comment has been removed by a blog administrator.
ReplyDelete