Thursday, January 9, 2020

January 8, 2020     Wedneday


令和2年1月8日    水曜日      水=すい=みず

Japanese 3-4   ワームアップ

Look at the information below.  Using that information, fill in the blanks in the following sentences with the correct relational particle.  
それから、英語で書いて下さい。
   Destination に 行 (In other words, “traveling” verbs)
   Specific time with name or number
   Place where active verb happens 
   Place where things exist 
   Direct object (of an active verb) 
   Topic/subject 
   ”And" between nouns  と、
   ”But" between complete clauses 
   Indicates the subject in sentences with existence verbs

きのう 先生 は 日本りょうり___食べました___きょう フランスの コーヒー ___ 飲みました。


こうえん ____ 学生___ あそびました。


うち に ねこ ___ いぬ が いました。


学校 ____ つくえ や いす や こくばん ___ ありました。


1月8日___ 友達(ともだち)___日本 に 帰る(かえる)。


まい日 ロシア人___ 高校___ 来ました。



After warm-up, develop story about, winter vacation for  
hari-nezumi (katakana)    ハリネズミ     はりねずみ     針鼠

Nakama Chapter 7 – the Hedgehog’s Winter Vacation Jpn 3-4

During the winter vacation   ふゆやすみ に

The hedgehog   ハリネズミ は

Played games   ゲーム を しました。
Enjoyed (them)   たのしかった です。
Ate sushi at his parents house りょうしん の うち で おすし と 食べました。

Read a Japanese language book 日本語 の 本 を 読みました。

宿題   しゅくだい  Homework
Write out the first four sentences of the story that we wrote on the board, and then add 4 more Japanese sentences, expanding the story.
Read the article about how to send New Year cards in Japan.  Then write a summary of 3 paragraphs, 4 sentences each, 英語で


Japanese 5-6   ワームアップ


Look at the information below.  Using that information, fill in the blanks in the following sentences with the correct relational particle.  それから、英語で書いて下さい。
Destination に 行(i.e. “traveling verb”)
        Specific time with name or number
        Place where active verb happens 
        Place where things exist 
        Direct object (of an active verb) 
        Topic/subject 
           And" between nouns  と、
        “But" between complete clauses 
Indicates the subject in sentences with existence verbs
          After quoting someone's speech or writing __と 言いまし

明日(あした) 先生 は 日本りょうり___食べる___フランスの コーヒー 
___ 飲む。



なおみ さん は 「車 ___ 買わない、よ」___ 言う。


よる __ こうえん ____ 学生___ あそばない。


うち に ねこ ___ いぬ が いる。


ケンくん の へや に ____ つくえ や いす や こくばん ___ ない。


1月31日___ 友達___ 日本 ___ 帰る。


まい日___ ロシア人___ 高校___ 来ない。



1.     After warm-up, develop story about winter vacation for hari-nezumi  (katakana)
針ねずみ 【はりねずみ】 【はりねずみ】ハリネズ


Nakama Chapter 8 – the Hedgehog’s Winter Vacation   Jpn 5-6

During the winter vacation ふゆやすみ に

The hedgehog 針鼠 は

Ate cheese   チーズ を 食べた。
Drank water   お水 を 飲んだ。
Made cuisine/cooked  りょうり を 作った。

Played tennis    テニス を した。



宿題   しゅくだい  Homework
Write out the first four sentences of the story that we wrote on the board, and then add 4 more Japanese sentences, expanding the story.
Read the article about how to send New Year cards in Japan.  Then write a summary of 3 paragraphs, 4 sentences each, 英語で








No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.