令和2年1月8日 水曜日 水=すい=みず
Japanese 3-4 ワームアップ
Look at the information below. Using that information, fill in the blanks in
the following sentences with the correct relational particle.
それから、英語で書いて下さい。
Destination に 行く (In other words, “traveling” verbs)
Specific
time with name or number に
Place
where active verb happens で
Place where things exist に
Direct
object (of an active verb) を
Topic/subject は
”And"
between nouns と、や
”But"
between complete clauses が
Indicates the subject in
sentences with existence verbs が
きのう 先生 は 日本りょうり___食べました___きょう フランスの コーヒー ___ 飲みました。
こうえん ____ 学生___ あそびました。
うち に ねこ ___ いぬ が いました。
学校 ____ つくえ や いす や こくばん ___ ありました。
1月8日___ 友達(ともだち)___日本 に 帰る(かえる)。
まい日 ロシア人___ 高校___ 来ました。
After warm-up, develop story about, winter vacation for
hari-nezumi (katakana) ハリネズミ はりねずみ 針鼠
Nakama Chapter 7 –
the Hedgehog’s Winter Vacation Jpn 3-4
During the winter vacation ふゆやすみ に
The hedgehog ハリネズミ は
Played games ゲーム を しました。
Enjoyed (them) たのしかった です。
Ate sushi at his parents house りょうしん の うち で おすし と 食べました。
Read a Japanese language book 日本語 の 本 を 読みました。
宿題 しゅくだい Homework
Write out the first four sentences of the story that we wrote on the board, and then add 4 more Japanese sentences, expanding the story.
Read the article about how to send New Year cards in Japan. Then write a summary of 3 paragraphs, 4 sentences each, 英語で
Write out the first four sentences of the story that we wrote on the board, and then add 4 more Japanese sentences, expanding the story.
Read the article about how to send New Year cards in Japan. Then write a summary of 3 paragraphs, 4 sentences each, 英語で
Japanese 5-6 ワームアップ
Look at the information below. Using that information, fill in the blanks in
the following sentences with the correct relational particle. それから、英語で書いて下さい。
Destination に 行く (i.e. “traveling verb”)
Specific time with name or number に
Place where active verb happens で
Place where things exist に
Direct object (of an active verb) を
Topic/subject は
And" between nouns と、や
“But" between complete clauses が
Indicates the subject in sentences with existence verbs が
After quoting someone's speech or writing __と 言いました
明日(あした) 先生 は 日本りょうり___食べる___フランスの コーヒー
___ 飲む。
なおみ さん は 「車 ___ 買わない、よ」___ 言う。
よる __ こうえん ____ 学生___ あそばない。
うち に ねこ ___ いぬ が いる。
ケンくん の へや に ____ つくえ や いす や こくばん ___ ない。
1月31日___ 友達___ 日本 ___ 帰る。
まい日___ ロシア人___ 高校___ 来ない。
1.
After warm-up, develop story about winter vacation for
hari-nezumi (katakana)
針ねずみ 【はりねずみ】、蝟 【はりねずみ】、ハリネズミ
宿題 しゅくだい Homework
Nakama Chapter 8 – the Hedgehog’s Winter Vacation Jpn 5-6
During the winter vacation ふゆやすみ に
The hedgehog 針鼠 は
Ate cheese チーズ を 食べた。
Drank water お水 を 飲んだ。
Made cuisine/cooked りょうり を 作った。
Played tennis テニス を した。
宿題 しゅくだい Homework
Write out the first four sentences of the story that we wrote on the board, and then add 4 more Japanese sentences, expanding the story.
Read the article about how to send New Year cards in Japan. Then write a summary of 3 paragraphs, 4 sentences each, 英語で
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.