Thursday, January 30, 2020

January 30, 2020 -- Thursday


                                                                                     
令和2130             曜日  
    木=もく=き=Tree, wood material      
                                                            
Jpn 3-4                   ワームアップ 
   
英語で書く。 The sentences below include all the 漢字 kanji  for lesson 7 and a few that you learned last year.  Write them in 英語, and then practice writing all the 漢字 kanji again. See the list on the back of this page.

まい日 あの 東京(とうきょう)の 学生 は バス で 大学 に 行く。

しんかんせん(the bullet train)は 小さい 電車 じゃ ない。
                       
先生、写真 を とる の が すき です か。    
           
ヴェジタリアン の 人 は 肉 を 食べない。    
           
先月 シカゴ で 電き は たかかった !
           
あした うち の りょうしん は 小さい 魚や(fish store)で 魚 を 買う。

あの 二年生 は 宿題 を しない。

ともだち は 英語 を 勉強 する の が たのしい です。     

おきゃくさん(the customer)の 大きい 電話 は    ピンク だ。     

私 は テレビ で 映画 を 見る。
                       
お母さん(おかあさん)は おもしろい 車 を 買わない。

            Chapter 7 kanji list:
             電、電車、写真、映画、勉強、宿題、肉、魚、英語

    You should also know 電話、電+話す
           (はなす from lesson 6”electric speak) 



On the board:


Write the following sentences in 日本語 about people and events。  (Underlined words should be in 漢字。)

The teacher likes to read books.

先生 は 本 を 食べる の が すき です。


The students like magazines better than newspapers.

学生 は ざっし の ほう が しんぶん より すき です。


Among universities, this university is the best.

大学 の 中 で この 大学 は いちばん いい です。


My friend doesn’t write letters.

私 の ともだち は てがみ を 書きません。


The school’s strong dog hates to drink coffee.

がっこう の 強い いぬ は コーヒー を 飲む の が きらい です。



The Japanese person plays in Oak Park every day.

まい日、日本人 は オーク・パーク で あそびます。



宿題   しゅくだい   Homework

勉強、べんきょう Study for tomorrow's kanji and writing test.  See the sentences above.


                                                                                 

Jpn 5-6  

ワームアップ
 
(See Chapter 9 漢字のシート and Nakama Ch. 9, 295,296 ページ)  Do you want to speak to the しょうよう の 学生  in 日本語?    Here are some things you can say to our guests when you are speaking to them or inviting them to do things.  Practice saying these things and make up replies with your classmates.  Do you know what they mean?

私 の うち に あそび に 来ません か。

アメリカ の りょうり を 食べる の が 好き です か。

きっさてん(スターバー)で 何か 飲みましょう か。

あなた の きれいな ようふく を どこ で 買った の? You can add a color and a noun to replace きれいな ようふく, like 青い ズボン

映画 を 見 に 行かない の?

すみません が おなまえ は?

しつれい です が 何さい?

ひこうき で りょこう を する の が 楽しい?

買いもの に しない の? 私 は 白い 上ぎ を 買う。

アメリカ(で)の 一番(いちばん)好きな もの は 何?

After you’ve practiced a few exchanges with your partner, write down what you’ve said 日本語で。




犬、猫、漢字、一番、忙しい、色、色々な、赤い、赤、青い、青、白い、白、黒い、黒、黄色い、黄色、緑



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.