令和2年1月16日 木曜日 木=もく=き=Tree, wood material
Jpn 3-4 ワームアップ Jpn 5-6
Here are 2 Japanese Buddhist proverbs.Both are, in part, about gratitude in
ordinary circumstances, even if those circumstances are sometimes painful or
difficult. (Other religious traditions
teach this as well.) Choose one, write
it as carefully and beautifully as you can at the top of the page I will give
you, and then write down four things you are grateful for, and the reasons for
that gratitude (in
complete 英語の sentences). Skip lines!
道 は その日 その日 の 生活 の 中 に ある。
みち ひ ひ せいかつ なか
The Way exists inside our everyday lives.
日々是好日
にち にち これ こう じつ
Every day is a good day.Shared elements, and sounds, in kanji
Article: https://www.nippon.com/en/japan-topics/b05607/shared-sounds-kanji%E2%80%99s-patterns-of-pronunciation.html#.Xh_yxEjyBWE.gmail
英 えいご 英語 の 英
映 えい が 映画 の 映
央 おう
(Doesn’t have the same sound, alas, though it
shares
an element with the other two.)
中央 ちゅうおう の おう
Meaning
center, central
Jpn 3-4
宿題 しゅくだい Homework
Complete handout from class, the one about preferences.
日本語でAnswer を 書いて 下さい。Use のほうが And より
1.あさごはん を たべます。
たまご と、 シリアル と、 どちら の ほう が
すき です か。
2.ひるごはん を 食べます。
サンドイッチと、ピザと、どちら の ほう が
すき です か。
3.ばんごはん を 食べます。
とり肉と、ぎゅう肉と、どちら の ほう が
すき です か。
Jpn 5-6宿題 しゅくだい Homework
(Students had trouble with Exercise A on page 294 of Nakama)
日本語で下 の Sentences 書きます。The main verb of each sentence is underlined.
Purpose: Verb stem ni Traveling Verb
I came to Oak Park to play in the park.
I will go to Paris to sing.
Sensei went to the library to read books.
Sivan went to the big building to dance. (ダンスをする)
Mother and Father returned-home to make/cook Chinese food.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.