Wednesday, October 7, 2015

October 7, 2015 -- Wednesday
平成二十七年十月七日 -- 水曜日


Write homework sentences on the board and go over it in class, after individual students wrote on the board.

ゴジラ は せんたく と そうじ を しました。
それから ハロキティー は あろい くるま で いきました。
ハロキティー と ゴジラ は テニス を しました が ハロキティー は テニス が すき じゃ ありませんでした から ラジオ を ききました。
イタリア の レストラン は おいしい です から かわいい イタリア の レストラン に いきました。
ピザ を たべました が コーヒー を のみませんでした。


Lesson for today regarding writing assignments in Japanese:  DO NOT USE GOOGLE TRANSLATE OR ANY OTHER TRANSLATION PROGRAM.  DO NOT USE UPPER CLASSMEN OR NATIVE SPEAKERS.  IF YOU DO, THAT CONSTITUTES PLAIGIARISM AND CAN RESULT IN FAILING THE ASSIGNMENT.



Handout of Japan Times article about Nobel Prize winner, Omura Satoshi.


宿題 しゅくだい
Summary of 3 paragraphs, 4 sentences each -- Omura Nobel Prize winner above

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.