Tuesday, October 20, 2015

October 20, 2015 -- Tuesday
平成二十七年十月二十日 -- 火曜日


一。Warm-up  2015.10.20
Write each of the verb kanji below in all four grammatical forms that you know so far:  ます、ません、ました、ませんでした. Meanings?
                                                           

   


二。なかま Page 191 --   Class went over the paragraph about Michiko's daily life and talked about answers to the questions in Section A.


三 。ありくい の ものがたり

*** ありくい  Anteater ***  

ありくい は やさしい 士(し) でした。

うち は 門 の 下 の うち でした。

ありくい は 大きく ありませんでした。

でも 小さく ありませんでした。

ありくい は ちゃいろい 目 で え を 見ました。

小さい 耳 で おんがく を 聞きました。

士 の ありくい は しんぶん や ざっし を 読みました。

ながい 舌(した) で 日本語 や フランス語 を 話しました。

ごりょうしん は だれ でした か。



四。宿題 しゅくだい  Homework

Translate the sentences about Anteater, above, and then write 2 Japanese sentences answering the last question. 



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.