Tuesday, October 20, 2015

Godzilla and Hello Kitty Were Friends -- Nakama Chapter 6

Godzilla-Hello Kitty story, past tense forms



Big Godzilla and small Hello Kitty were friends. 大きい ゴジラ と 小さい ハローキティー は ともだち でした。

On Friday Godzilla did the laundry and the cleaning.  金曜日 に ゴジラ は せんたく と そうじ を しました。


 After that Hello Kitty came to Godzilla's house. それから ハローキティー は ゴジラ の うち に きました。

Hello Kitty and Godzilla played tennis, but Kitty didn’t like tennis (and) therefore they listened to the radio.    ハロキティー と ゴジラ は テニス を しました が ハロキティー は テニス が すき じゃ ありませんでした から ラジオ を ききました。

The Italian restaurant was delicious so (therefore) they went to the cute Italian restaurant. 
イタリア の レストラン は おいしかった です から かわいい イタリア の レストラン に いきました。

They ate pizza at the restaurant, but they didn’t drink coffee.  ピザ を たべました が コーヒー を のみませんでした。


Hello Kitty drank orange juice.  ハローキティー は オレンジ・ジュース を のみました。

Godzilla drank Sprite.  (スプライト) ゴジラ は スプライト を のみました。

After that, Hello Kitty and Godzilla went to the mall.  (モール) それから ハローキティー と ゴジラ は モール に いきました。

Kitty did panda shopping.  ハローキティー は パンダ の かいもの を しました。

Godzilla did balloon (ふうせん) shopping. 
ゴジラ は ふうせん の かいもの を しました。

There was a movie theater in the mall. モール の 中 に えいがかん が ありました。

(They) saw “My Neighbor Totoro.” 「となり の トトロ」 を みました。

After that (they) returned to Godzilla's house. 
それから ゴジラ の うち に かえりました。

They studied at Godzilla's house. ゴジラ の うち で べんきょう{を} しました。

The homework was difficult.  しゅくだい は むずかしかった です。


However, Godzilla and Hello Kitty were good students. でも ゴジラ と ハローキティー は いい がくせい でした。


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.