Thursday, October 15, 2015

October 13, 2015 -- Tuesday

Kimmel Sensei was absent

Forty-two copies of this 2-page handout will be needed.  Students are to read the story below and then (on a separate piece of paper) write 6 multiple-choice questions based on the story, with 5 possible answers to each question, only one of which is correct.  Students should hand in their work at the end of the period.

There is a visually-impaired student who will need to have this handout enlarged dramatically.  The aide who comes to class with him is Mr. Kelly.

Nakama Chapter 6 の ものがたりstory


きのう は うさぎ の たんじょうび でした。

パーティ は うさぎ の うち に ありました。

7時 に うさぎ の ともだち が 来ました。 なまえ は ゴジラ と ハローキティ でした。

食べもの は ホットドッグ と あおい ケーキ と ピンク の アイスクリーム でした。

飲みもの は オレンジジュース と コーヒー でした。

うさぎ の りょうしん (Parents)は ケーキ を つくりました。

ケーキ は おいしかった です。

うさぎ と ともだち は 「ふるさと」の うた を うたいました。

おかあさん と おとうさん は うた を 聞きました  (ききました)。

たのしかった です。

みな は シーディー の えいが を 見ました(みました)。

シーディー は 「となり の トトロ」 でした。

えいが は おもしろかった です。

うさぎ と ともだち は ビデオゲーム を しました。

むずかしかった です か。 いいえ、むずかしくありませんでした。

9時半 に うさぎ の ともだち は 帰りました。

10時20分 に うさぎ は ねました。


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.