平成29年4月25日 火曜日 火=Fire
______ _____ __
なまえ みょうじ 番号
ワーム・アップ
Relational
particle practice: write the correct
relational particle in each blank. If
you don’t need a relational particle in that spot, write an X. Then write the
sentences in えいご。
Don’t forget the sentence patterns while you are
doing this warm-up.
Specific Time
に Topic/subject は Destination に Traveling-Verb
Specific Time
に Topic/subject は Place
で Direct Object を Active-Verb
日よう日 ___ クレアーさん は レストラン ___ あさごはん ____ たべます。
きょう ___ ナジッドくん ___ としょかん で 本 ___
ざっし を よみます。
4月 ___ イサンくん は きょうしつ ___ よく はいく を
かきます。
ときどき ___ イエノリさん は うち で テレビ ___ みます。
ダニエルくん ___ よく ___ ともだち の こうこう ___
いきます。
Kanji stroke order demonstrated on board:
ahead: sen/saki 先
I: watashi 私
river: kawa, gawa 川
person: hito jinn 人
up/above/on: ue 上
down/under/beneath: shita 下
Claire and Yenori presented their geography projects and handed in their posters
Homework:
Write the above 6 kanji 15 times each
Kanji stroke order demonstrated on board:
ahead: sen/saki 先
I: watashi 私
river: kawa, gawa 川
person: hito jinn 人
up/above/on: ue 上
down/under/beneath: shita 下
Claire and Yenori presented their geography projects and handed in their posters
Homework:
Write the above 6 kanji 15 times each
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.