ワーム・アップ 29年.4月.17日 月曜日
山 やま Mountain _________ __
日 にち、に、ひ、び Day, sun なまえ、みょうじ 番号
田 た、だ Rice Field
本 ほん Book, source
学 がく、まな(ぶ) Learn
生 せい、い(きる) Lives, life
川 かわ、がわ River
Use each of these kanji
correctly in a sentence. Write each
sentence twice, once using the kanji
and once showing the pronunciation in hiragana. Underline the kanji words in all sentences.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7
Remember this
from last week? You will perform it
today, 4月17日
How
would you pronounce the following sentences? I will call you up to
my desk to ask you to read to me…. Japanese, then English… Write
out the ローマじ and then the English before you come to read…
日よう日 に 山田 さん は としょかん に いきます。
山川 くん は 学生 です。
わたし は 日本 の 本 と 日本 の アニメ が すき です。
山 の なか に 学生 や さかな が います。
月よう日 に せん生 は カナダ の 本 を 読みます か。
田(んぼ) の ちかく に 木 が あります。
Several students read these sentences. More tomorrow.
On the board:
To reside/live in a place
Place ni sunde imasu.
学生 は オーク・パーク に すんで います。The student resides/lives in Oak Park.
To be alive
Subject は いきて います。
学生 は いきて います。The student is
alive.
日本 にほん Sun’s source=Japan
本 ほん Source, book
木 き Tree
しゅくだい 宿題 Homework
1. Complete warm-up
2. Work on geography project, due Wednesday 水曜日
Several students read these sentences. More tomorrow.
On the board:
To reside/live in a place
Place ni sunde imasu.
学生 は オーク・パーク に すんで います。The student resides/lives in Oak Park.
To be alive
Subject は いきて います。
学生 は いきて います。The student is
alive.
日本 にほん Sun’s source=Japan
本 ほん Source, book
木 き Tree
しゅくだい 宿題 Homework
1. Complete warm-up
2. Work on geography project, due Wednesday 水曜日
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.