October 22, 2020 -- Thursday
令和2年10月22日 ―― 木曜日
木=もく=き=Tree, wood
material
ワームアップ and today’s activities
漢字(かんじ)を 1X かきます。 1X ひらがな で かきます。 1X えい語 で かきます。
Write each kanji 1 time, then 1
time in hiragana and 1 time in English.
口 舌 士
言います 話します 読みます
日本語 を えい語 で かきます。”The Samurai and the Student, in Autumn.”
秋晴れ(あきばれ)でした。
紅葉(こうよう)[special word for
red autumn leaves] は きれい でした。
士 と 学生 は 日本語 を 話しました。
「秋(あき) は すばらしい」と 言いました。({They}said)「
and 」are quotation marks in Japanese.
士 と 学生 は こうえん に いきました。
とり の おんがく を 聞きました。 あかい 木 を 見ました。
こうえん で いい はいく を かきました。
芭蕉(ばしょう)の ゆうめいな はいく を 読みました。
Bashou was the greatest and most famous haiku poet in Japanese
history: 1644-1694)
Activities:
Watch this video of beautiful red autumn leaves at Kyoto’s Rurikou-in
Temple
https://m.youtube.com/watch?v=ZN0yGUKDyIk
瑠璃光院 の 紅葉 るりこういん の こうよう
After you watch the video, you make work on your Flipgrid assignment, telling/reading
out loud the story about the frog on Sports Day. That assignment will be due on Monday.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.