Thursday, October 22, 2020

Oct. 22, 2020 warm-up and activities ("The Samurai and the Student" & links to video and flipgrid)

 October 22, 2020  -- Thursday

令和21022日  ―― 木曜日   

              木=もく=き=Tree, wood material

ワームアップ and today’s activities

漢字(かんじ)を 1X  かきます。 1X ひらがな で かきます。 1X えい語 で かきます

Write each kanji 1 time, then 1 time in hiragana and 1 time in English.

口                   舌                                 士 

 

言います              話します     読みます 

    

日本語 を えい語 で かきます”The Samurai and the Student, in Autumn.”

秋晴れ(あきばれ)でした。

 

紅葉(こうよう)[special word for red autumn leaves] は きれい でした。

 

士 と 学生 は 日本語 を 話しました。

 

「秋(あき) は すばらしい」と 言いました。({Theysaid)「    and    are quotation marks in Japanese.

 

 

士 と 学生 は こうえん に いきました。

 

とり の おんがく を 聞きました。  あかい 木 を 見ました。

 

こうえん で いい はいく を かきました。

 

芭蕉(ばしょう)の ゆうめいな はいく を 読みました。

Bashou was the greatest and most famous haiku poet in Japanese history:  1644-1694)

 

Activities:

Watch this video of beautiful red autumn leaves at Kyoto’s Rurikou-in Temple

https://m.youtube.com/watch?v=ZN0yGUKDyIk

 

瑠璃光院     葉  るりこういん の こうよう 

 

After you watch the video, you make work on your Flipgrid assignment, telling/reading out loud the story about the frog on Sports Day.  That assignment will be due on Monday.

https://flipgrid.com/43bde533  

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.