Tuesday, May 21, 2019

May 21, 2019 -- Tuesday



ワームアップ   令和元年521日     火曜日


下の物語(ものがたりStory)を読んで下さい日本語で書けますか

Last week   I had a fever and took my temperature.
 先週 私 は ねつ が あって、ねつ を はかりました。

My head hurt, too.
あたま も いたかった です。 

I wanted to go to the doctor.
 おいしゃさん に 行きたかった です。

Before I went to the doctor, I took my temperature.
 おいしゃさん に 行く 前 に、ねつ を はかりました。

The doctor said, "How about if you enter the hospital?"
 おいしゃさん は 「にゅういん したら どう です か」
と 言いました

At that time, I didn't want to enter the hospital.
その時(に)私 は にゅういん に したくなかった です。


However, it was a serious illness, therefore I entered the hospital.
 でも、おもい びょうき でした から にゅういん しました。

After entering the hospital, I was not happy.
 にゅういん した 後 で、私 は うれしくなかった です。

I hated the medicine.
 くすり が 大きらい でした。

It was boring and noisy there, but I got (became) better.
 そこ に つまらなくて、うるさかった が よく なりました。

After getting better, I returned home and saw (met) my family during the weekend.
よく なった 後 で、週末 に うち に 帰って 家族 に 
会いました。

On the board:

Noun の    }
Dictionary form verb}  の 前 に

Noun の  }
Plain past verb}   の 後 で

At that time  その 時(に)



先週   せんしゅう   Last week, week before
             (先生 せんせい Born/lived before)
来週   らいしゅう   Next week, the coming week


Hurts      いたい です。
Did hurt いたかった です。

I/you want to go  行きたい です。
I/you wanted to go 行きたかった です。
He/she/it/they wanted to go  いきたがって いました。



宿題   しゅくだい   Homework

Work on your final dialogue with your partner.  Study for the scantron final.
勉強、勉強、勉強!




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.