ワームアップ 令和元年5月16日 木曜日
Adjectival dependent clauses:
Short sentence with a plain form verb immediately before the noun it
modifies , usually a subject or direct object.
Examples:
六時 に 起きた 学生 は なおみ さん です。
The student who got up at 6 is
Naomi.
私 は 昨日 買った 本 を 読んで います。
I am reading the book (that) I bought
yesterday.
下 の 日本語 を 英語 で 書けますか。
やきゅう を して いる 女の子 は いとこ です。
The girl who is playing baseball is (my) cousin.
The girl who is playing baseball is (my) cousin.
お母さん は 友達 が 作った スパゲッティ を 食べました。
(Someone else's) Mother at the spaghetti that my friend made.
下 の 英語 を 日本語 で 書けますか。
The people who are writing haiku are Americans.
Haikuwo kaite iru hitobito wa Amerika-jin desu .
Haiku
Handout:
Nakama Chapter 12 Potential Forms of Group 1 Verbs
Instead of writing 行く こと が できます to express the meaning, “can/able to go,” you can use the potential conjugational form.
For Group 1 verbs, it’s easy. Replace the “i” syllable before the “masu ” with the “e” syllable from the same hiragana row.
Examples:
行きます Becomes 行けます In the potential form.
読みます 読めます ( Hint: all group 1 verbs be-
うたいます うたえます come group 2 in the potential)
Practice:
会います
たちます
すわります
しにます
飲みます
よびます
書きます
およぎます
話します
のぼります
のります
なります
We reviewedpotential for Group 3 and Group 2 verbs on the board.
Handout of all the kanji students have learned so far in Japanese at OPRF HS
Students were given time to work on their dialogues.
Homework:
Benkyou and Dialogue
We reviewed
Handout of all the kanji students have learned so far in Japanese at OPRF HS
Homework:
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