ワームアップ 平成31年4月25日 木曜日
Write the following verbs in their present plain potential forms,
affirmative and negative。 Use ひらがな only。いみ が わかります か:
Example:
(Group 1) 言います いえる いえない
(Group 2) 起きます _______________
(Group 3) 来ます _______________
(Group 2) 見ます _______________
(Group 1) 使ます _______________
(Group 3) にゅういん します______________
(Group 1) 聞きます _______________
New song:
Song: Haru
ga kita 春が来た
春が来た
春が 来た 春が 来た どこに 来た
山に 来た さとに 来た のにも 来た
山に 来た さとに 来た のにも 来た
花が さく 花が
さく どこに さく
山に さく さとに さく のにも さく
山に さく さとに さく のにも さく
鳥が 鳴く 鳥が 鳴く どこで 鳴く {Mouth + bird 鳴く
“Sing” for birds}
山で 鳴く さとで 鳴く のでも 鳴く
山で 鳴く さとで 鳴く のでも 鳴く
Haru ga kita haru ga kita doko ni kita
yama ni kita sato ni kita no ni mo kita
yama ni kita sato ni kita no ni mo kita
Hana ga saku hana ga saku doko ni saku
yama ni saku sato ni saku no ni mo saku
yama ni saku sato ni saku no ni mo saku
Tori ga naku tori ga naku doko de naku
yama de naku sato de naku no de mo naku
yama de naku sato de naku no de mo naku
Spring Has Come
Spring has come, Spring has come
Spring has come, Spring has come
Came to the mountains, came to
the village, came to the fields, also.
Flowers bloom, flowers bloom,
Bloom in the mountains, bloom
in the village, bloom in the fields, also.
Birds are singing, birds are
singing,
Sing in the mountains, sing in
the village, sing in the fields, also.
Choral speaking of dialogue in Nakama Chapter 12 -- Pages 398-399, I think
Practice writing this lesson's kanji, 10 times each -- special handout
宿題 しゅくだい Homework
Finish handout, above.
週末(に)Nakama だい2か の 漢字 を 勉強 した ほう が いい です。
来週 漢字 の しけん・テスト が あるいます。
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.