Thursday, February 7, 2019

February 7, 2019 -- Thursday

ワームアップ   平成3127日    木曜日

漢字を書きます

 あね

 いもうと

 しまい (Older and younger sister, like 兄弟 older and younger brother

 はは

 おんな

英語で

  映画を見た時、私は わらったり ないたり しました。
          わらう  なく



  ひる休み に、わるい(いじわる “wicked”) 学生 は たばこ を 
すったり ビール を 飲んだり した。





   エーミさん の ごりょうしん(ご両親)は お金 が ある 人々 だ。


Possible Verbal Review

みじかい かこけい(Past tense) を 書きます。 

① 買う
② 書く
③ 起きる
④ つかう
⑤ けす






Nakama 11     Original Student Dialogue

Based on the dialogue in Chapter 11 of Nakama, write your own 日本語 の 会話  dialogue with a partner.  It must be at least as long as the dialogue on page 358.  Besides asking about what kind of child or student your partner was, use also ask about and report on past activities “when you were a child” (etc.) and one of the set holidays  定休日(ていきゅうび) on pages 359 and 360.    You will hand in the script you write as well as performing your dialogue (memorized as much as possible).

Use the following expressions/grammatical structures in your dialogue at least once:

Plain present and past, affirmative and negative verb forms

―――{の}時

―――そう だ

―――した こと が ある・あります か。

___と 思う

――たり ――たり した・しました

Use only vocabulary in Nakama, unless you clear it with 先生 first.



宿題   しゅくだい   Homework

Work on the original student dialogue, above, with your partner.





No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.