明日 tomorrow は Verb forms の テスト です。
ワームアップ 平成31年2月5日 火曜日
下の漢字を3X書いて下さい。それから英語で書いて下さい。
忘れる わすれる
(Don’t confuse
with 忙しい)
住む すむ
明るい あかるい
下の漢字の文書(ぶんしょsentences)をひらがな と 英語で書いて下さい。
忘れた(わすれた)漢字を 勉強します。
学生の お名前 を 三度、書く と思います。
ホームステー の 友達 は 日本の あきた けん(Prefecture)に 住んで います。
明日(あした) 明るい人 は うち に 来る そうです。
新年明けましておめでとうございます。Happy New Year!
しんねん あけまして おめでとう ございます。
On the board:
Nakama Chapter 11 is about relating past memories (思い出 おもいで)
and experiences (けいけん)
and opinions, or what you think (と 思う。と おもう)
and that is why we have concentrated on past plain verbs and adjectives
and certain useful grammatical constructions
plain past こと が あります か Have you ever....?
plain past と 行った。 Someone said that...
plain past そう だ。 I heard that...
plain past と 思う。 I think that...
The handout below explains a new, useful construction:
Nakama Chapter 11 Pages
365-369
Listing representative (but NOT simultaneous) activities engaged in
during a specified time period.
Plain past verb ta/da plus ri, and then shimashita/shimasu.
Examples:
A. 高校の時 どんな こと を しました か。What kinds of
things did you do when you were in high school
(Koto means “thing” in the
abstract)
スポーツ を したり、トロンペット を ふいたり しました。
I did
things like playing sports and blowing the trumpet.
B. ひまな時、どんな こと を します か。What kinds of
things do you do in your free time?
本を読んだり 友達に会ったり します。I do things like
reading books and meeting friends.
下の日本語が、わかります か。
あつい時 私 は プールで およいだり へや に 休んだり します。
大学の時 姉(あね)は 勉強 したり パーティー に 行ったり します。
小さい時 父 は じてんしゃ に のったり テレビ を みたり しました。
宿題 しゅくだい Homework
Read the dialogue from from the bottom of page 357 (ヂアローグ)to the bottom of page 358 in Nakama.
Do not write out the translation.
Try to understand it and be ready to answer questions in Japanese about it.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.