Wednesday, September 3, 2014

September 3, 2014 -- Wednesday
平成二十六年九月三日 -- 水曜日


ワーム・ウップ Warm-up:

3 X 日本語、1 X えい語

します      ねます
きます      はじまります
おきます     おわります
かえります

Write 3 ways that Japanese Labor Day differs from Labor Day in America.


Objectives  目的 もくてき

一。ワーム・ウップ
ニ。ワークシート 
   Nakama Workbook pages13、15,16,17
三。じこしょうかい  self-introduction
四。ものがたり story (beginnings)


Students continued with their memorized じこしょうかい  presentations. 
J.L., T.G., and M.N. are excused until tomorrow.


Opening sentence of the story ("Godzilla and Hello Kitty at Harvard") on the white-board.

ゴジラ と ハロキティ は だいがくせい と ともだち です。
Godzilla and Hello Kitty are university students and friends.

ハーバード だいがく     Harvard University
一ねんせい                      freshman/men (1st year student/s)
六時 に おきます。   [they] get up at 6 o'clock
あさごはんーー                breakfast
     ゴジラ     ひとびと を たべます。 eats people
     ハロキティー  とり を たべます。 eats birds
     ゴジラ も ハロキティー も ミルク を のみます。 both drink milk
しゅうまつ weekend ーー
 うみ に いきます。   go to the sea (beach)
 すな の しろ を つくります。 make sand castles


宿題 しゅくだい Homework

Complete Nakama Workbook pages13、15,16,17



     









No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.