September 3, 2014 -- Wednesday
平成二十六年九月三日 -- 水曜日
ワーム・ウップ Warm-up:
3 X 日本語、1 X えい語
します ねます
きます はじまります
おきます おわります
かえります
Write 3 ways that Japanese Labor Day differs from Labor Day in America.
Objectives 目的 もくてき
一。ワーム・ウップ
ニ。ワークシート
Nakama Workbook pages13、15,16,17
三。じこしょうかい self-introduction
四。ものがたり story (beginnings)
Students continued with their memorized じこしょうかい presentations.
J.L., T.G., and M.N. are excused until tomorrow.
Opening sentence of the story ("Godzilla and Hello Kitty at Harvard") on the white-board.
ゴジラ と ハロキティ は だいがくせい と ともだち です。
Godzilla and Hello Kitty are university students and friends.
ハーバード だいがく Harvard University
一ねんせい freshman/men (1st year student/s)
六時 に おきます。 [they] get up at 6 o'clock
あさごはんーー breakfast
ゴジラ ひとびと を たべます。 eats people
ハロキティー とり を たべます。 eats birds
ゴジラ も ハロキティー も ミルク を のみます。 both drink milk
しゅうまつ weekend ーー
うみ に いきます。 go to the sea (beach)
すな の しろ を つくります。 make sand castles
宿題 しゅくだい Homework
Complete Nakama Workbook pages13、15,16,17
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.