Friday, October 18, 2013

October 18, 2013 -- Friday
平成二十五年十月十八日 -- 金曜日


In class activity, with explanations:


Write the Japanese for the following English phrases, using form and います:

1. is drinking        ______________________

2. is eating                _________________________

3. am looking at        ________________________

4. are standing        _________________________

5. is meeting             ________________________


Which group does each of the Japanese verbs below belong to, Group I, Group II, or Group III

       帰ります    ______________

       読みます        ______________

       します            ______________

        食べます       ______________

10   聞きます        ______________

Write the words of the song that tells us how to convert Group I verbs in the ます form into the form.

Te-form Song

_____________, _________________,

_____________, _________________,

_____________,

_____________,

_____________,

________.


Followed by oral recitation of new story:

 
ハロウィーン ものがたり ―― かいだん (Ghost story)
______________

小さい まじょ は 大きい かぼちゃ に すんで いました。
その まじょ は ハロウィーン が すき でした。
十月三十一日 に まじょ は こわい おばけやしき に 行きました。
ゆうれい と おばけ が おばけやしき に いました。
ゆっれい は うた を うあって いました。
おばけ は ホットケーキ を 食べて いました。
まじょ は げんかん で まって いました。
「おばけさん! います か。」
「はい、よこそう」と おばけ は 言いました。
「私 と ホットケーキ を 食べません か。」って
「はい、ありがとう。」
まじょ と おばけ と ゆうれい は いっしょに ホットケーキ を 食べました。
コーヒー も 食べました。

Vocabulary: 単語 たんご:
おばけ           ゆうれい       まじょ      こわい      かぼちゃ   おばけやしき

ghost      spirit    witch    scary  pumpkin    haunted house

  」   言いました     って             ゆうかい

quotation   said            said            ghost, apparition,
marks    (formal)       (informal)                                         
                       (archaic)


宿題はありません!


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.