Thursday, March 9, 2023

Translation of narrative with Nakama Ch. 10 kanji March 10, 2023

Sub plan for Kimmel Class, Japanese 4     3rd period, room 4163

令和5310日  金曜日                                     

March 10, 2023 – Friday        

 

目的(もくてき)

   Nakama 10 Kanji sentences

   Nakama 10 Kanji flash card handout

   Nakama 11 Grammar sentences

   来週の水曜日はNakama 10 の 漢字のテストTest next Wed.

ID・カードをして下さい。Please wear your ID card.

携帯電話(けいたいでんわCell phone)を フォンホーム に 入れて 下さい。

 

A. 英語で書いて下さいThis is a continuous narrative.  Students may collaborate with their partners while working on this translation.  NO Cell Phones!  Hand this paper in when you have finished.

 

元気な友達は忙しい人です。 友達のお名前は田中朝子さんです。

 

朝子さん は 朝食に さしみ と パン を 食べた ことがあります。

 

朝子さん は 忙しいです が、私に 手紙 を 書きました。

 

「こうえん で、会いましょう」と 書きました。

 

  明日 の 昼休みに、朝子さんは 車にのって、 こうえん で 

   私 に 会います。

 

私達は こうえん の 小さい山に のぼります。

 

こうえん で 会話をしたり、わらったり します が ぜんぜん なきません。

 

いっしょに、こうえん の クラブハウス で 私達は え を かいたり、音楽を 聞いたりします。

 

それから、こうえん の あたたかい プール に 入って、およぎます。

 

女の子も男の子も プールで およぐ そうです。

 

五時に、こうえん を 出て、 私 の うちに 帰ります。

 

六時半に、おいしい 晩食 を 食べます。

 

 

B.  Practice identifying the kanji in the kanji packets passed out to you. 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.