Tuesday, March 7, 2023

サムの話シ・物語  英語で  March 7

                         Expanded 漢字and grammar story兎(うさぎ)の物語(ものがたり


うさぎ の 名前 は サムです。今日私達はサムの話を聞きました。どんな話でしたか。おもしろい話でした。

The name of the rabbit is Sam. Today I listened to Sam's speech. What kind of speech was it?

サムは「小さい時(に)、私(サム)は 忙しくて、元気な子でした。お金が大好きでした。朝のアルバイトでお金をたくさん かせいだ(Earned)ことがあります。まい日の昼休に、私は ぎんこうに行ったり、入金したり しました。ぎんこうで あたまがいい 女の人にも 男の人 にも 会いました。それから、中学校の出口に帰って、朝日新聞を 読んだ」と言いました。

Sam said, ”When I was small, I was a busy and energetic child.  I loved money. By means of my morning part-time-job, I had the experience of earning a lot of money.  During noon break every day, I did things like going to the bank and depositing money. At the bank I met smart women and men.  After that, I returned to the middle school's exit and I read the Asahi Shinbun (newspaper)."

晩ごはんの後で、サムは手紙を書いた そうです。手紙 によると(According to)サムは 山にのぼったり、車にのったりするのが好き だ そう でした。

It was said that after dinner, Sam wrote letters.  According to the letters, Sam liked doing things like climbing mountains and riding in cars.

 


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.