Warm-up ワームアップ 平成31年1月23日 水曜日
日本語 で しつもん を こたえて (answer) 下さい。Use verbs and adjectives in the plain
past tense.
子供(こども)の時、どんな こども でした か。
どうして?
友達 は どんな 子供 でした か。
どうして?
たとえば (for example)
子供の時、私 は うれしかった。(or うれしい 子供 だった。)
じてんしゃ に のった から うれしかった。
単語(けいようし の たんごadjective vocabulary):
うれしいい、さびしい、かなしい、忙しい、すてき(な)、きれい(な)、じょうず(な)
Sensei will call on you to verbally answer questions like this about
yourself and a friend.
Nakama Chapter 11 Kanji Practice
Write each of the following kanji 5 times each. Then write the 英語
meaning once.
① 子(こ) ⑤ 子供(こども)
② 供(ども)
③ 強い(つよい)
④ 弱い(よわい)
Nakama Chapter 11、Page 375, Exercise B
Match the sentences in the two columns appropriately and then write out the results in complete sentences.
Remember that the cause comes first in the sentence, and then the result.
Example:
今日 は さむい です。 私 は コート を きます。
今日 は さむい から 私 は コート を きます。
Today it's cold so/therefore I will wear a coat.
Finish for homework.
On the board:
共 供
とも、ども とも、ども
Together, with Attendant, companion
宿題 しゅくだい Homework
Complete the above assignment from page 375 of Nakama
Nakama Chapter 11、Page 375, Exercise B
Match the sentences in the two columns appropriately and then write out the results in complete sentences.
Remember that the cause comes first in the sentence, and then the result.
Example:
今日 は さむい です。 私 は コート を きます。
今日 は さむい から 私 は コート を きます。
Today it's cold so/therefore I will wear a coat.
Finish for homework.
On the board:
共 供
とも、ども とも、ども
Together, with Attendant, companion
宿題 しゅくだい Homework
Complete the above assignment from page 375 of Nakama
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.