Wednesday, January 23, 2019

January 23, 2019 -- Wednesday


Warm-up      ワームアップ  平成31年1月23日  水曜日

日本語 で しつもん を こたえて (answer) 下さいUse verbs and adjectives in the plain past tense. 

子供(こども)の時、どんな こども でした か。


どうして?


友達 は どんな 子供 でした か。


どうして?


たとえば (for example

子供の時、私 は うれしかった。(or うれしい 子供 だった。)
じてんしゃ に のった から うれしかった。

単語(けいようし の たんごadjective vocabulary):
うれしいい、さびしい、かなしい、忙しい、すてき(な)、きれい(な)、じょうず(な)

Sensei will call on you to verbally answer questions like this about yourself and a friend.




Nakama Chapter 11 Kanji Practice

Write each of the following kanji 5 times each.  Then write the 英語  meaning once.

   子(こ)                                                              子供(こども)

   (ども)

   強い(つよい)


   弱い(よわい)



Nakama Chapter 11、Page 375, Exercise B


Match the sentences in the two columns appropriately and then write out the results in complete sentences.
Remember that the cause comes first in the sentence, and then the result.

Example:


今日 は さむい です。   私 は コート を きます。


今日 は さむい から 私 は コート を きます。
Today it's cold so/therefore I will wear a coat.



Finish for homework.




On the board:


共         供
とも、ども     とも、ども
Together, with    Attendant, companion




宿題     しゅくだい   Homework


Complete the above assignment from page 375 of Nakama





















No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.