Thursday, January 10, 2019

January 10, 2018 -- Thursday



ワームアップ   平成31年1月10日   木曜日

下 の 文書(ぶんしょ Sentences)を読んで下さい。それから英語で書いて下さい。(Pp. 356,  357 in Nakama.
 
 ふゆ休み(Winter break)に ケンくん は へんな レストラン で デート を して いました。

During winter break, Ken was dating (was on a date) at a weird restaurant.

 でも へんな 食べ物 を 食べて いませんでした。

However, he wasn't eating weird food.

 フロリダしゅう(State of Florida)に ひこうき で 行きました。

He went to the state of Florida by plane.

 ひこうき に のって、ひこうき で ぜんぜん たばこ を すって いませんでした。

He boarded the plane and on the plane he wasn't smoking cigarettes at all.

⓹  キャンプ を しませんでした けど うみ で およいで いました。

He didn't do camping, but he was swimming in the sea.

 つり を しました が 魚 を 食べる の が あまり 好き じゃ ありませんでした。

He did fishing but he didn't like to eat fish very much.

 ケンくん は どうぶつえん も はくぶつかん も きらい でした。

Ken hated both the zoo and the museum.

 でも ゆうえんち が 大好き で ディズニー・ワルド の ゆうえんち で あそんで いました。

However, he loved amusement parks and he was playing (was enjoying himself) at Disney World.


Homework assigned 火曜日、水曜日 was collected:  
A. the summary of the article about Japanese film editors, with proper vocabulary and
B. Nakama pages 356,357, putting each phrase's verb into the  て フォーム。


On the board:   Making the plain affirmative past form of a verb
It's easy.  Take the て・で   form, take off the        and add た Or だ。

て・で フォーム        Plain affirmative past form

ないて (Crying)       ないた  (Cried)
わらって (Laughing)\         わらった  (Laughed)
話して  (Speaking)                       話した   (Spoke)




 Schmadeke Sensei's board:

何ですか

① Oceanic Experience
② Memory from zoo
③ Fishing Experience
④ Camping mamory





宿題    しゅくだい   Homework

Write the following verbs in a list, with the masu form and the plain form. in columns to the right.

Example:

のぼる       のぼります    のぼった


Dictionary Form   ます Form   Plain past form

食べる
見る
きる(To wear)
行く
する
読む
買う
すう
会う
話す
寝る
ある



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.