Friday, May 2, 2014

May 1, 2014 -- Thursday
平成二十六年五月一日 -- 木曜日


Japanese national anthem: きみ が よ

”Why sing it, when it’s controversial?”



On board:
”Is wearing”
Waist の 上  Thing を きて います。
Waist の 下  Thing を はいて います。
ぼうし (Or other headgear)を かぶって います。
イアリング を して います。
めがね (Glasses) を かけて います。



Dictation:

この 写真(しゃしん) を 見て 下さい。

うち の 母(はは) は せ が 高い 人 です。

な前 は なおみ です。

四十さい です。

めがね を かけて います。

ぼうし を かぶって いません。

スカート を はいて T・シャツ を きて います。




Project Due Next Thursday, May 8th     来週(らいしゅう)の 木曜日 の プロジェク

Paper 8 1/2 " by 14" (at least)

Full length images of four of your family members (may be fictional or real)

   You may use photos of your family or you may use photos of other people and pretend that they are your family. Do not use any image that you have to get back -- only images that are expendable. Drawings and anime images are also acceptable.

For each person, sentences like the ones in the dictation above, explaining

      relationship/kinship term

      name                                              age

      physical description                      what the person is wearing

There will be an oral component, involving holding up your poster and talking about "your family" in Japanese





宿題 Homework:

なかま Chapter 10  Pages 320 and 321
”My family is a 5 person family"

Write introduction and dialogue 
会話 を 英語 で 書いて 下さい。

Special vocabulary from the reading:

つとめて います   Is employed
かた        Very formal word for "person" 人
としうえ 年上    Older
みられる      Can be seen as, appears
ぼうし を かぶって いる 男の人
          A man who is wearing a hat








No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.