August 22, 2023 – Tuesday 令和5年8月22日—火曜日
目的(もくてきObjectives)
携帯(けいたいCellphone)をフォンホームに入れて下さい。
うた:きびしい先生
Nelson’s を使う Find the radical and number
Potential ―― う どうしVerbs
お天気 おてんき Weather とまち Cities
ワームアップ
3✕書いて下さい。Then
find out what the radical name and number is by looking up each in Nelson’s (using Appendix 10, the on-kun index in the back starting on
page 618).
春 はる
夏 なつ
秋 あき
冬 ふゆ
A.
る グループ(Gr. 2 )のどうし ―― in the potential form ―― What’s the rule?
食べる たべられる 起きる おきられる
あける あけられる しめる しめられる
寝る ねられる つける つけられる
出る でられる おしえる おしえられる
B.
日本語で書いて下さい。
My friend can’t
ride a bicycle.
I can’t sleep in
that new bed over there.
The Japanese
teacher can also teach French.
That student can
write Korean language.
宿題 しゅくだい Homework
日本語でTell your partner what activities you CAN DO in each of the seasons, and be prepared to tell 先生 when called on.
あたたかい 春 に
あつい 夏 に
すずしい 秋 に
さむい 冬 に
下のC.とD.は明日(あした)まで 延期(えんきPostpone)します。
C.
オーク・パークには、いつ(どの きせつSeasonに)
雨 が ふりますか くもり ですか
さむい ですか 雪 が ふりますか。
むしあつい ですか
D.
日本のゆうめいまち(Cities): なごや、とうきょう、なら、きょうと、ふくおか、くまもと、さっぽろ、よこはま、くまもと、にいがた、あきた、せんだい、なは(In Okinawa)、おおさか、こうべ Each
student will choose a different city and start following what the weather is,
there. Whatever city you
choose, おしえて、下さい。
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.