Wednesday, August 16, 2023

Experience 経験(けいけん)Have you ever had the experience of ....?   August 16, 2023

 August 16, 2023 – Wednesday                                  番号__                                                                                              

令和5816水曜日    名前______________(First AND Last)

       

目的(もくてきObjectives

携帯(けいたいCellphone)をフォンホームに入れて下さい。

うた:きびしい先生

Plain past tense verbs  た・だ、なかった

Having had an experience – ― こと が ある

ワームアップ

どうし(Verbs)のかこけい(Past tense)のれんしゅう  How does one form the plain past forms of verbs? れんしゅう(Practice)――Write ―ました・ませんでした Verbs in plain forms

           たとえば(For example

たべました   食べませんでした   食べた    食べなかった

かえりました  帰りませんでした

あいました   会いませんでした

たちました   たちませんでした

のみました   飲みませんでした

かきました   書きませんでした

およぎました  およぎませんでした

はなしました  話しませんでした

 

A.   Sign Phone Policy and hand in to Sensei

 

 

B.  Have you ever had an experience? Have you ever gone to ParisHave you ever swum in the ocean? 

Pattern:  Plain past + こと が あります(か)

たとえば: 

じてんしゃ に のった こと が ありますか。

      Have you ever ridden a bicycle

はい、のった こと が あります。Yes, I have ridden.

ううん、のった こと は ありません。No, I haven’t ridden.

Genki One Workbook:  page 107, I

 

C.  Write five things you had the experience of doing this past summer, and then 友達と話して下さい。

 

D.   Hand out Schmadeke Sensei’s Kanji List for Nakama Chapters 4-12

      相談(そうだん)Discussion –

      Highlight the ones you don’t know or don’t remember.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.