Monday, September 9, 2019

September 9, 2019 -- Monday


令和元年9月9日        月曜日   
                月=げつ、つき、がつ=Moon, month


ワームアップ
「なかま」の169ページ を 見て下さい。     え が 14 あります ね。下 の ぶんしょ(Sentences)の そば に ただしい(Correct)ばんごう を 書いて下さい。   Write the number of the picture from page 169 that belongs to each Japanese sentence below. Then read page 164.

Example:       よる じゅうに じ に おかだ さん は ()ねました。__14__



おかだ さん は じてんしゃで スーパー に(行)いきました。___


としょかん で 本 を (読)よみました。____


くじはん から じゅういちじ まで じゅぎょう が ありました。___


   おかだ さん は スーパー で かいもの を しました。__


おかだ さん は はやく(Early おきました。___


おふろ に (入)はいりました。 ___






Nakama Ch. 6   times”   number of times doing something during a limited period.

Once a year                      一年一回                          いちねん いっかい

Twice a month                  一か月二回       いかげつ にかい
           Notice that a month’s duration is not がつ
           It’s かげつ

Three times a week  一週間三回   いっしゅうかん さんかい

Four times a day        一日四回       いちにち よんかい

Five times an hour            一時間五回      いちじかん ごかい



Classroom activity:

Nakama page 164   -- lesson dialogue -- choral speaking and discussion
Nakama page 165 -- Exercises A and B



Homework:

Handout on how many times you do something in a certain period of time

Start memorizing the dialogue on page 164  


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.