Wednesday, October 4, 2017

October 3, 2017 -- Tuesday
平成29年10月3日 -- 火曜日

Warm-up  2017.10.03   

Write the following 日本語 の どうし verb phrases twice in the past tense.  Then write the  えい語 の いみ meaning. (You may look at verb phrases on page 162 of Nakama)

ごはん を つくります                            そうじ を しません
しんぶん を かいます                           でんわ を かけません
ひとり で べんきょう します

かいもの しません                                      おんがく を ききます

Supplementary vocabulary:
かいもの に いきます   Goes shopping
かいもの します      Does shopping
かいます          Buys


Introduction of past tense adjectives using   and     adjectives on page 163 of Nakama.

おもしろい です      ひま です
おもしろかった です    ひま でした

たのしい です       たいへん です
たのしかった です     たいへん でした

やさしい です       ざんねん です
やさしかった です     ざんねん でした

むずかしい です      
むずかしかった です


Practice using past tense verbs and past tense adjectives in a short dialogue:
A: What did you do on (day of week).
B.     I (Past tense verb)
A.     How was it?  どう でした か
B.     It was (past tense adjective)

Example dialogue:
A.  日曜日 に 何 を しました か。
B. テニス を しました。
A. どう でした か。
B. たのしかった です。


宿題  しゅくだい  Homework

Write all the adjectives at the top of page 163 in the past tense.






No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.