Monday, October 16, 2017

October 12, 2017 -- Thursday
平成二十九年十月十二日 -- 木曜日

ワーム・アップ
Conjunctions and connecting words:

それから                そして          でも                                        から
After that              And            However        But              Therefore

下 の ぶんしょ を えい語 で かきますYou will write the sentences below in English.

一.    七時 に 私 は おきました。それから たべました。


二.    田中 さん は べんきょう しました。そして クラブ に{も} いきました。


三.    学生 は じゅぎょう に いました。でも テスト は むずかしかった です。


四.    先生 は きょうしつ を そうじ しました  きれい じゃ ありませんでした。



五.    まり さん は ばんごはん を つくりました から ともだち は たべました。


On the board, Scooby-doo's summer vacation

1. ボラボラ
2.お水 と おさけ を _____
3.そして ラーメン を _____
4.それから ねました。 たのしかった
5.六時 に おきました が あさごはん を たべませんでした
6.たべませんでした から たいへん でした。

Students helped generate the story and then practiced re-telling it.


Homework:
Study for test on Monday: past tense verbs and adjectives, affirmative and negative, plus Chapter 6 kanji



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.