Tuesday, October 24, 2017

October 24, 2017 --  Tuesday
平成291024日  火曜日   


ワーム・アップ

Relational –particle practice:  write the correct relational particle in each blank in the sentences below.  Do you understand what all the sentences mean?

山田さん は 日本 ____ きました。

まい日 ともだち は バス ___ こうこう に きます。

先生 は あまり あさごはん ___ たべませんでした。

きのう 私 は りょうしん ___ てがみ を かきました。

私 は 一週かん ___ 二かい せんたく を します。

スーパー は 八時 ___  九時 ___ です。


くるま が たかかった ___ 学生 は かいませんでした。



After going over the warm-up, students who hadn't yet done so performed their Chapter 6 dialogues.


The most recent test was handed back.


Nakama Chapter 6 Unit Review
1.     Please see pages 195-197 in Nakama, “Essential Vocabulary”
2.    Review past tense verbs, affirmative and negative.
3.    Review past tense  adjectives, affirmative and negative.

4.    Kanji for numbers 1-10, 100, 1,000, 10,000, and yen


宿題 しゅくだい  Homework
べんきょう、べんきょう、べんきょう します。



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.