Friday, May 8, 2015

May 8, 2015 -- Friday
平成二十七年五月八日 -- 金曜日


Warm-up -- ひらがな と 英語 で 書いて 下さい
古い本
新しい犬
右の目
左の耳




Write the following verbs in the dictionary form, the plain negative form, and the te form.  Use hiragana ONLY


                             Dictionary form           plain negative    te form


話します             ______________          ____________     __________        


会います             ______________          ____________     __________        


来ます                 ______________          ____________     __________        


します                 ______________          ____________     __________        


見ます                 ______________          ____________     __________        


きます(wears______________        ____________     __________        


聞きます       ______________          ____________     __________
飲みます            ______________          ____________     __________        



In-class story review

よる の 博物館(はくぶつかん Museum
ここ は はくぶつかん です。This place (here) is a museum.
わに(Crocodile)と かに(Crab) は はくぶつかん に 来ました。
Crocodile and Crab came to the museum.
よる でした。   It was night.
二かい の ドア に はいりました。They entered the second floor door.
門番(もんばん Guard) は 寝て いました。
The guard was sleeping.
はじめ に I-MAX の 映画 を 見 に 行きました。
First of all they went to see the I-MAX movie.
マストドン の 映画 でした。 It was a mastodon movie.
マストドン は とても 古い ぞう(Elephant) です。
Mastodons are very old elephants.
映画 の 後 で わに と かに は 新しい ぞう を 二つ 見ました。
After the movie, Crocodile and Crab saw two new elephants.
ぞう は ダンス して いました。The elephants were dancing.
ぞう の 右 に きょうりゅう (ダイノソー) が いました。
To the right of the elephants was a dinosaur.
きょうりゅう は 新聞(新しい+聞く=Newspaper) 読んで いました。
              しんぶん    Dinosaur was reading a newspaper.
わに と かに は 一かい に 行きました。
Crocodile and Crab went to the first floor.
一かい の ガラス の はこ の 中 に 食人(しょくじん) の 人々(ひとびと) が いました。 There were cannibals (cannibalism people)
in a glass box on the first floor.
わに と かに は その 人々 が こわかった です。
Crocodile and Crab were afraid of those people.
二かい に 上がって(Went up and) はくぶつかん を 出ました。
            あ  They sent up to the second floor and left the museum.
はやく うち に 帰りました。They went home quickly.

宿題 しゅくだい Homework
① Nakama page 270 and 271a
② Be sure you understand every detail of the "Night in the Museum" story above










No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.