Wednesday, April 9, 2014

April 9, 2014 -- Wednesday
平成二十六年四月九日 -- 水曜日


Handout and discussion on National Day of Silence on Friday --
金曜日の話さない日 Or しずかな日
Vocabulary: 同性愛 どうせいあい

On Friday, students who have signed up will be wearing a rainbow colored ribbon pin;
they will also be carrying “speaking cards” explaining their silence.



Students were questioned about the sentences on the board yesterday.   Kamran and Riley were able to answer correction and will receive extra participation credit.


Continuation of the story (about the Inu Cousins going to the festival at the amusement park)


猫女(ねこおんな Cat Woman は バトマン と てつおとこ の ガールフレンド でした。

猫女 も 「こども の なみだ」 の おさけ を 飲みました。

猫女 と バトマン(こうもり おとこ それとも or くらい さむらい、the  dark knight)と てつおとこ は はいく が 好き です。

猫女 と バトマン と てつおとこ は 大学 で いっしょ に 日本語 を 勉強 して いました。

ゆうえんち の まつり に はいく大会(たいかい)が ありました。

猫女 と バトマン と てつおとこ は 漢字 で はいく を 書きました。

犬大きいさん の お父さん(おとうさん) は ゆうえんち に 行きませんでした。

忙しかった です。

うち で お茶 を 飲みました。
 
 
宿題 Homework:
① あした しつもん が あります から ものがたり (Story) を 勉強 して ください。 There will be questions tomorrow, so study the story, please.
② 月曜日 に テスト が あります から ものがたり を 勉強 して ください。 There will be a test on Monday, so study the story, please.
 
 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.