Tuesday, April 8, 2014

April 8, 2014 -- Tuesday
平成二十六年四月八日 -- 火曜日


Handouts:
① Japan Times article about "The Sakura Front Sweeps Across Japan"
② Continuation of The Inu Cousins Go on an Outing


活動 Activities

① Write summary of article -- must be at least 2 paragraphs/10 -- must be at least 2 paragraphs/10 sentences long
② Translate story continuation into 英語


犬さん は、みんな、たこやき を 食べました。

たこやき の みせ で 友達 に 二人 会いました。

友達 の な前 は バトマン と てつおとこ でした。

バトマン と てつおとこ は 大人(おとな Adults)でした。

犬 は コーラ と らむね を 飲みました が 大人 は おさけ を 飲みました。

おさけ の な前 は 「こども の なみだ」 でした。

にいがた けん (Prefecture) の おさけ でした。

「こども の なみだ」 は ひどい な前 でした ね。
 
Supplementary vocabulary:
鉄男 てつおとこ Iron Man
大人 おとな  Adult(s_
小人 こども  Child(ren)
ひどい     Hideous
友  とも   Friend
右  みぎ   Right (as distinct from left)
 
Also on board, and you will be questioned about it tomorrow, in class:
桜 の うた を うたいましょう。
きれいな うた です ね。
その うた は 古い うた です。
日本人 は 桜の木 の 下 で すわって うたって 食べて ノン見ます。
 
宿題 Homework:
① Finish the summary of the article and the translation of the story, if you have not finished already.
② Read the comments above about 桜 and be prepared to answer questions tomorrow.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.