Monday, April 7, 2014

April 7, 2014 -- Monday
平成二十六年四月七日 -- 月曜日



Handout: Students work on translating、with discussion  
Nakama Chapter 9 – The Inu Cousins Go on an Outing


六月六日 に ゆうえんち の まつり が ありました。

犬 大きい さん は 犬 ながい さん に 電話 を かけました。

大きい さん と ながい さん は いとこ でした。(いとこCousin

大きい さん の いもうとさん と ながい さん の お兄さん もいとこ でした、もちろん(Of course.

大きい さん と ながい さん は まつり の こと(About) と 話して いました。

大きい さん は「どこか に 行きましょう。まつり に 行きません か。」と 言いました。(Said

ながい さん は 「友達 に 会い に 行きましょう。」って

犬さん、いとこ、四ひき で、ゆうえんち の まつり に 行きました。

ご後 九時 に 出かけました。

何で 行きました か。 バス と 電車 で 行きました。

ゆうえんち で 何 を しました か。

何か 食べて 飲みました、ね。

一番 おいしい 食べもの は たこやき でした。
 
Grammar Point on board -- ”And" in Japanese
① Beginning of sentence -- そして (Don't confuse with それから、After that)
② Between めいし --と (Closed series) or や (Open series)
③ Between どうし ーー Use て フォーム Of Verb
   れい Examples:
   行って来ます {I} go and come back.
   学生 は はいく を 読んで 書きます。The student reads and writes haiku.
   友達 は はやく 起きて おそく 寝ます。(My) friend gets up early and goes to bed late.
 
Practice sentences to translate into Japanese --
There are books and pencils in the classroom.
  きょうしつ に 本 や えんぴつ が あります。
And there are 12 students, also.
  そして 学生 も 十二人 います。
The big brother gets on the bus and goes to the high school.
  お兄さん は バス に のって 高校 に 行きます。
 
宿題  Add more sentences to the story above, the Inu Cousins Go on an Outing

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.