Monday, April 21, 2014

April 21, 2014 -- Monday
平成二十六年四月二十一日 -- 月曜日


Continuing with the film, From Up on Poppy Hill, コクリコ坂から


(Up to Shun talking to his father about his ancestry)


宿題  Homework

Translate the following sentences about the film (as we saw it on Friday) into 英語。Use a separate sheet of paper.


コクリコ坂(こくりこざか)の文書(ぶんしょ)Nakama Chapter 10

 

千九百六十三         うみ  さん    そら  さん    よこはま    すんで  いました。

 
うち       ひろい   うち   でした。

 
うみ さん    おねえさん      (で  is  the    フォーム  for  です・でした)そら   さん      いもうと  さん   でした。りか  さん    うみ  さん    いもうとさん  でした。

 
おばあさん    はな  さん       その   ひろい   うち      すんで    いました。

 
花(はな) さん  は うち      オーナー   でした。

 
みょうじ は  松崎(まつざき)さん でした。

 
まい   さん      そら   さん      高校      せいと  (学生) でした。

 
まいにち   高校       行きました。

 
時々 (ときどき) あるいて   行きました。

 
時々  じてんしゃ       行きました。

 
しゅん   くん      高校       おとこ      せいと   でした。

 
しゅん   くん      まい   さん      そら   さん      せんぱい   でした。


                                          (先輩(せんぱい)  ーー  Older Student  Relationship

 
しゅん   くん      新聞(しんぶん)   クラブ      メンバー   でした。


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.