Friday, March 18, 2022

副詞(ふくし Adverbs)

 March 18, 2022 – Friday

令和4318日  金曜日

 

ワームアップ

英語でのいみが分かりますか

風の音(かぜ の おと)

大雨(おおあめ)

小雪(こゆき)

春暑さ(はるあつさ)

夏鳥(なつどり)

 

A.  Making adverbs (adverbs often end with ly in 英語) from adjectives

忙しい(いそがしい)   忙しく  Busily

強い(つよい)      つよく  Strongly

うるさい         うるさく Noisily

下の文書(ぶんしょSentences)は英語で何ですか

小学生は こうえん で うるさく 遊びました。

 

弟は 忙しく うんどう して 宿題もしました。

 

女のコーラスは 強く うたいました。

 

マリさん は うつくしく ダンスをしました。

 

友達は先生のしつもん に ただしく こたえました。

 

父は かなしく 古い 手紙 を 読みました。

 

B.  NHK Video about a Ugandan man who is farming in Mie Prefecture     三重県

Higenyi Ismail came to Japan with dreams of working as a scientist. With that goal achieved, he is now nurturing a new goal as a vegetable farmer -- one he hopes will benefit his homeland.

https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/ataglance/



C   文化(ぶんか)のプロジェクト





No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.