Friday, January 21, 2022

症状 しょうじょう Symptoms

 January 21, 2022 – Friday

令和4121日  金曜日

ワームアップーー びょうき の   しょうじょう(Symptoms)  - You may feel these things when you get sick. Ask each other if you have any of the symptoms below.

Answersたとえば:

               は が いたい です か。Do you have a toothache? 

   はい、今日  私 は が いたい です。

   Yes, my tooth hurts today.

   のど が いたい です か。Does your throat hurt

   いいえ、でも きのう ぼく は のど が いたかった

          です。No, but yesterday my throat was painful. 

あたま が いたい です か。

せき が 出ます か。

かぜ を ひきました か。

ねつ を はかりました か。

ゆび を きりました か。

足(あし) を けが・しました か。

目 が かゆい です か。

 

A.  私 は 心配(しんぱい)して います。うち の かわいい 犬 は ちょうし       わるいです。(Physical condition is bad.) ――

寝られません。

出かけたく ない そう です。

あるけません。

どうして です か? Choose the best answer:

一.  は が いたい です。

二.  足(あし)を きりました。

三.  あたま が いたい です。

四.  はな が かゆい です。

 


B.  漢字の書き方(かきかた)The way to write kanjiStroke order.

 

C.  It's a game everyone in  Japan knows. ... しりとり (shiritori) is the name of the game, derived from the phrase 尻を取る (shiri o toru). It literally means “take the rear



宿題   しゅくだい Homework

Finish Health crossword puzzle from yesterday

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.