Monday, April 5, 2021

Godzilla Story -- Nakama Chapter 8 -- relational particles

March 24, 2021 – Wednesday

令和3324日 ― 水曜日  

              水=すい=みず=Water

 

A.Discussion: SAFE (Students Advocating For Equity) has organized a rally to be held in Scoville Park to support Asian Americans in the wake of the murders in Atlanta.

 

B.Write all the Chapter 8 kanji at least once:

 

友達、音楽、古い、新しい、新聞、前、後ろ・後、作る、

起きる、寝る、始める、終わる, 右、左 (Did I leave any out?)

Don’t forget the numbers

 一 から 十 まで、 百、千、万、円

 

C.                       Write the correct relational particles in these sentences. 英語 で 何 です か        Warm-up

日曜日 __ 学生 __  スパゲッティ __  作る の が すき です。

バス __ としょかん ___ 行きました。

としょかん ___  りょうり __ 本 __ 読みました。

 

D.                       ものがたり(Story):A Day in the Life of Godzilla

ご前(ごぜん) 六時 に ゴジラ は 起きました。

シャワー を あびました。あさごはん を 食べました。

ゴジラ は 買いもの を する の が すき でした。

そして きれいな 高島屋(たかしまや) デパート に 行きました。

何 を 買いました か。

デパート の 一階(いっかい)で りっぱな ネクタイ を 3ぼん 買いました。

二階 で すてきな T-シャツ を 4まい 見ました。

てんいん の きょうりゅう(Dinosaur)は はこ を ふたつ 出しました(だしました)。

それから つつみました。

ゴジラ は 八階(はっかい)の レストラン に エレベータ で 行きました。

おいしい レモンケーキ を ひとつ 食べました。

おちゃ も 飲みました。

いくら でした か。

ぜんぶ で 四百円 でした。おかえし は 六百円 でした。

買いもの の 後(あと)で、ゴジラ は 友達 の かえるさん に あいました(Met)。

いっしょ に おもしろい 映画 を 見ました。

映画 は 五時 に 始まりました。

八時 に 終わりました。

ゴジラ は 大きい うち に 帰りました。

十時 に 寝ました。

Read the story above.  Then type 5 日本語 の questions (with answers) that would be appropriate on a test.  This is not a multiple choice situation.  The typed answers would be 日本語 の  sentences.

Example 1

ゴジラ の 友達 の なまえ は 何 でした か。What was the name of Godzilla’s friend

    なまえ は かえるさん でした。The name was Frog-san.

Example 2

ゴジラ は 何 で  八階(はっかい) の レストラン に 行きました か。By means of what did Godzilla go to the 8th floor restaurant?

        エレベーター で 行きました。He went by elevator.

 

宿題  しゅくだい  Homework

Section D 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.