Thursday, February 6, 2020

February 5, 2020 -- Wednesday   
                                            
令和二年二月五日        水曜日     水=すい=がみず=Water     



Jpn. 3-4

Fill in the blanks in the sentences below about what’s happening now at the Mouse Department Store:

Location and characters-- ねずみ デパート に 

ねこ や いぬ や わに(Alligator)や へび(Snake)や 魚 

が います。

2かい で ねこ は Is playing ____________。
                あそんで います

4かい で いぬ は Is singing _____________________.
                うたって います

6かい で わに は ダンス を Is doing_________。
                      して います

5かい で 私 は うりば( counter, department)に _______。
                              Is coming to
                        来て います

8かい の プール で 魚 は _________。Is swimming
                 およいで います

3かい で ねこ は はこ(Box)を_________。Is opening
                   あけて います

7かい で へび は たまご を __________。Is eating
                  食べて います

1かい から みな は うち _________。Are returning
                帰って(かえって)います

Vocabulary:
あける あけます Open
しめる しめる  Close


We went over the above in class.




Oni and Angel       鬼(おに)と天使(てんし heaven + つかう)

Nakama Chapter 8(use Ch. 7 and Ch. 8 の単語{たんご}words/vocabulary)

What are they doing?    Jpn 3-4

What is the おに not doing?  What is theてんし  doing?

おに は 何 を して います か。
 
いい(Good)こと(Things)を して いません。

一.人 を 食べて います。

二.

三.

四.


てんし は 何 を して います か。

いい こと(Good)を して います。

一.宿題 を して います。

二.

三.

四.


五.



宿題   しゅくだい   Homework

Complete the above sentences about what Ogre and Angel are doing.

                                                        
Jpn 5-6  ワームアップ 

(See Chapter 9 漢字のシート and Nakama Ch. 9, 281)   Write  these Japanese expressions 日本語で    and then write the 英語  translations.  Many of these expressions will be helpful as you work on your dialogues.

おたく                                                                       ちょっと まって 下さい
(Someone else’s) residence                               Please wait a moment.

つごう が わるい                                                   どう?  いかが?
It’s not convenient. (“Convenience is bad)           How about

忙しい                                                                                 どんな
Busy                                                                                    What kind of

いっしょ に                                                      色々な(いろいろな)食べもの
together                                                                  various foods

is/am/are looking forward to it.   楽しみ に して います。


ちゅうもん する                                ____に しましょう
To order (as in a restaurant)              Let’s make it …let’s have…

じゃ また、ね                                     いいえ、けっこう です
 (See you) later.                                       No, thank you (No, it’s already good)

何もいりません                                     ようじ が ある
I don’t need anything.                            I’ve got an obligation/errand to do

先生 を しょうたい する       友達(ともだち) を よぶ
To invite a teacher (formal)                 To invite a friend (informal)

人々(ひとびと)                                時々(ときどき)
People                                                         sometimes



犬、猫、漢字、一番、忙しい、色、色々な、赤い、赤、青い、青、白い、白、黒い、黒、黄色い、黄色、緑



宿題   しゅくだい   Homework

Work on dialogue and on menu project.


Nakama Chapter 9  -- Restaurant (Menu) Project


レストランのプロジェクト: メニュー


Create a menu for a Japanese restaurant, using regular 8 ½”  by 11” or legal (8 ½” by 14 “) unlined paper.


Decide on the な前  of the restaurant, and 上 の ところ で 書いて 下さい( write it on top of the menu.  You must have at least 6 categories, with 6 items in each category, plus reasonable prices in 円(えん) yen.  Use 漢字(かんじ) for numbers and other items, as much as possible.  Make the menu すき attractive and colorful so that many おきゃくさん will want to come to your レストラン 

イラスト(illustrations)も,  drawn by you or printed out from other sources, are required for your メニュー.

Due 令和二年二月十一日、火曜日






No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.