Friday, September 28, 2018

September 26, 2017 -- Wednesday
平成30年9月26日 -- 水曜日  水=WaterStudents may use their textbooks and notebooks but NOT their cell phones or Chromebooks while working on this assignment.  After writing in the kanji, the students should write out the English translation of the reading. Write the most appropriate kanji expressions in the blanks. Use only the plain forms of verbs.
まい___学生 の ____ は 八時に _____。
         にち                  こうこう       はじまる

はやい から 学生 は 六時に ____ は_。 
                おきる

______ は バス で _____ に ____。
ともだち          こうこう    いく。

学校 の ___ に 学生    ____。
     まえ          はなす
_____ を ____。
おんがく    きく

それから いっしょ に ロッカー に ____。
                   いく

___を たくさん バックパック に いれる。
ほん

____の  ___ は ____ に ある。
えいご    ほん     みぎ

ロシア___ の ___ は ない。
    ご     ほん

____ の ___ は ____ に ある。
にほんご   ほん    ひだり

りょうり の じゅぎょう (クラス) で 学生 は ケーキ を 
_____。
つくる
_____ クラス だ。
たのしい
学校 の ____ 学生 は _____。
                 かえる
つかれて いる から あまり __________。
               べんきょう しない

_____ を _____ _____ テレビ を ____。
しんぶん    よんで   ふるい         みる

十一時 に 学生 は _____。
           ねる



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.