Attention: There will be an in-school calligraphy field trip on Friday, 4th 5th and 6th period. During 4th period you will go to the auditorium, and the lesson/demonstration will take place during 4th and 5th periods. You will eat lunch during 6th period.
ワームアップ 平成30年9月19日 水曜日
水=Water
<て フォーム を 書いて 下さい>
① およぎます ⑤ かぶる
およいで かぶって
およいで かぶって
② うたいます ⑥ うける
うたって うけて
うたって うけて
③ はく
はいて
はいて
④ かける
かけて
Handout:
かけて
Handout:
キメル先生の日本語の授業
なかま の だい8か:245 ページ から 247 ページ まで
会話(かいわ)Dialogue – Special Vocabulary, pp 245-247
ございます=Humble form of あります
いらっしゃいませ=Welcome, come in
ぜんぶ で=In all, altogether
いただきます=Humbly receive
おまたせしました:(Sorry) I have kept you waiting.
いかが でしょう か: How about (this)?
しょうひぜい: Sales tax
おくりもの= Gift
で ございます= Humble form of です
おかえし=Change (of money)
Verb Practice (Schmadeke 先生のワークシート):
1.日本語で3ど書いて下さい And then MEMORIZE
To use
To open
To close
To teach
To forget
2.Study the words until you memorize them.
3.Did you really study them?
Yes, then go on to 4
No, then go back to 2
4.Will you do well if you have a quiz tomorrow?
Yes, go on to 5
No, go back to 2
5.So you really memorized all the words for sure.
Yes, go on to 6
No, go back to 2
6.Positive?
Yes, turn the page
No, go back to 2
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いい学生は、
1.うちで、日本語 の じしょ を つかいます。
2.Family に、日本語 を おしえます。
3.日本語 を 話す の を わすれません。
4.日本語 の きょうかしょ を あけます。
5.英語 の Brain を しめます。
分かります か。英語 で 書いて 下さい。
At the end of the period, students practiced the dialogue below in pairs、changing the products, counters and prices underlined.
At the end of the period, students practiced the dialogue below in pairs、changing the products, counters and prices underlined.
Nakama Chapter 8 model 会話 conversation
2018
おきゃくさま: 上ぎ を 見せて を 下さい。
てんいん: はい、 (お)いくつ です か。
おきゃくさま: あおい の を 一 まい 下さい。
てんいん: ちょっと まって 下さい。 どうぞーー
おきゃくさま: ありがとう。 一まい いくら です か。
てんいん: 上ぎ は 一まい 六千円 です。
おきゃくさま: 一まい 下さい。
宿題 しゅくだい Homework
Memorize the dialogue above and be prepared to perform it with a partner tomorrow.
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