Wednesday, October 19, 2016

October 18, 2016 -- Tuesday
平成28年10月19日 -- かようび


Reading pre-test for Chapter 2 of Nakama


                        なまえ________みょうじ______ばんごう___

Nakama Chapter 2     Pre-test (reading)  

Read the following  にほんご  items and write the meanings in えいご   .
ふらんす                                                    はんがりい
_________                           __________
かなだ じん                                          あめりか じん
_________                           __________
にほん                                                         すぺいん じん
__________                                  __________         

How would a guest from Japan answer this question?    
どこ から きました か。___________________

Look at the small pictures and, for each one, answer the following question. 
これ は なん です か。
      Book       ________________

 Pencil _____________________

 Desk  __________________

Marker and whiteboard __________と _________。

Read the following self-introduction and then answer the questions.
わたし は たけし です。 かんこく じん です。じゅうごさい です。こうこう の に ねんせい です。 これ は わたし の ぺん です。
            What is the name of the person?  _____________
            What country does he come from?  ___________
            How old is this person?  ___________
        What kind of school does this person attend?_________
            What year in school?  ____________________
            What is the object belonging to this person?  ________________

Read this email message. 
 けん くん の ともだち の なまえ は あいれん さん です。ちゅうごく から きました。あいれん さん の かばん は おおきい です。あおい です。
            Who is Airen?  _____________
            What is Airen’s probable nationality?  ________________
            Describe the object belonging to Airen  (2 adjectives).
                                    ________

                                    ________

Discussion of Japanese map -- handout of color map of Japan -- handout of outline map that must be filled in with hiragana place-names

しゅくだい 宿題 Homework
Complete map project above





No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.