平成28年10月21日 きんようび
During 7th period the class went to hear a Japanese story-teller perform 2 stories in lecture room 370.
For 8th period we were back in the classroom.
Warm-up ワーム・アップ 平成28年10月21日
きんようび
きんようび
ろおまじ と えいご で かきます。
You will write in ROOMAじ and English.
たなか さん は にほん じん です。
りい さん は かんこく じん じゃ ありません。
せんせい は ちゅうごく じん です か?
Dictation:
1.Ishi-tarou wa Nihon-jin desu.
いしたろう は にほん じん です。
2. Aiban wa Roshia-jin desu ka.
あいばん は ろしあ じん です か。
3. Chikara-tarou wa Furansu-jin ja arimasen.
ちからたろう は ふらんす じん じゃ ありません。
For next week --
か Makes a question
を Indicates direct object
は Indicates subject/topic
の Indicates possession, 's, of, from
Thisーthing is a pencil.
これ は えんぴつ です。
Thisーthing is Naomi's paper.
これ は なおみ の かみ です。
We are aiming for the ability/vocabulary/capacity to give a self-introduction in にほん ご。
Some vocabulary
がくせい Student
いち ねんせい First year student
に ねんせい Second year student
Example of a self-introduction by Kimmel Sensei:
はじめまして
わたし は きめる です。
あめりか じん です。
ひゃく ごじゅう さい です。
せんせい です。
これ は わたし の まあかあ です。
しゅくだい 宿題 Homework
べんきょう、べんきょう、べんきょう! Study!
Dictation:
1.Ishi-tarou wa Nihon-jin desu.
いしたろう は にほん じん です。
2. Aiban wa Roshia-jin desu ka.
あいばん は ろしあ じん です か。
3. Chikara-tarou wa Furansu-jin ja arimasen.
ちからたろう は ふらんす じん じゃ ありません。
For next week --
か Makes a question
を Indicates direct object
は Indicates subject/topic
の Indicates possession, 's, of, from
Thisーthing is a pencil.
これ は えんぴつ です。
Thisーthing is Naomi's paper.
これ は なおみ の かみ です。
We are aiming for the ability/vocabulary/capacity to give a self-introduction in にほん ご。
Some vocabulary
がくせい Student
いち ねんせい First year student
に ねんせい Second year student
Example of a self-introduction by Kimmel Sensei:
はじめまして
わたし は きめる です。
あめりか じん です。
ひゃく ごじゅう さい です。
せんせい です。
これ は わたし の まあかあ です。
しゅくだい 宿題 Homework
べんきょう、べんきょう、べんきょう! Study!
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.