Friday, October 21, 2016

October 21, 2016 -- Friday
平成281021日   きんようび


During 7th period the class went to hear a Japanese story-teller perform 2 stories in lecture room 370.  
   

For 8th period we were back in the classroom.


Warm-up ワーム・アップ 平成281021日 
きんようび                   

ろおまじ と えいご で かきます。 
You will write in ROOMAじ and English.

たなか さん は にほん じん です。

りい さん は かんこく じん じゃ ありません。


せんせい は ちゅうごく じん です か?


Dictation:
1.Ishi-tarou wa Nihon-jin desu.
    いしたろう は にほん じん です。
2. Aiban wa Roshia-jin desu ka.
   あいばん は ろしあ じん です か。
3. Chikara-tarou wa Furansu-jin ja arimasen.
   ちからたろう は ふらんす じん じゃ ありません。


For next week --
   か Makes a question 
  を Indicates direct object
  は Indicates subject/topic
  の Indicates possession, 's, of, from

Thisーthing is a pencil. 
  これ は えんぴつ です。
Thisーthing is Naomi's paper.
  これ は なおみ の かみ です。

We are aiming for the ability/vocabulary/capacity to give a self-introduction in にほん ご。
Some vocabulary
 がくせい  Student
 いち ねんせい  First year student
 に ねんせい  Second year student


Example of a self-introduction by Kimmel Sensei:
はじめまして
わたし は きめる です。
あめりか じん です。
ひゃく ごじゅう さい です。
せんせい です。
これ は わたし の まあかあ です。



しゅくだい  宿題  Homework
べんきょう、べんきょう、べんきょう! Study!





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