Monday, October 24, 2016

October 24, 2016  --  Monday
平成28年10月24日  げつようび


ワーム・アップ 平成28年10月24日  げつようび
3 X かきます。  You will write each word/phrase 3 times.

わたし の くま                                     せんせい の しまうま
My bear                                                        Teacher’s zebra

がくせい の とら                                ぼく の きりん

Student’s tiger                                             My giraffe


Copies of masks were handed out

Useful vocabulary, since we are aiming for a self-introduction performance, while wearing our masks, on Halloween, next Monday
めん  Mask
がくせい  Student
こうこう  High school
せんせい  Teacher
___じん Person of a certain nationality   (くに Country)
___ねんせい  Year in school
___さい  Years old

Content of self-introduction, also known as じこしょうかい
はじまして
なまえ  Name
___じん  Nationality
___ から きました。(Came from___)
こうこう の __ねんせい  School level
これ は ____ です。
よろしく おねがい します。


(すみません が)どこ から きました か。 
(Excuse me, but)   Where   from    came?
Usually a question ab out nationality.

Some individual student answers to the question どこ から きました か。
ぽうらんど じん  I am a Polish person
はんがりい から きました。I came from Hungary.
うくらいな から きました。 I came from Ukraine.
めいおうせい から きました。I came from the planet Pluto.


しゅくだい 宿題 Homework
Work on writing the self-introduction that you will speak while wearing your animal mask (くも、きりん、しまうま、とら)











No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.