Novamber 5, 2020 -- Thursday
令和2年11月5日 -- 木曜日 木=もく=き=Tree, wood
material
A.ワームアップ
1. Write each どうしverb with its
kanji (Note the cues to the elements of each kanji)
いきました(Crossroads)
きました(Come to Rice
Country at least Once)
かえりました (Yo, Return-home to Wash the Napkins)
よみました (The Samurai
sits at his desk and Says he’s Reading)
はなしました (You have to Say
things with your Tongue in order to Speak a language)
2. Write each けいようし、1Xえい語で
おもしろい やさしい いそがしい むずかしい
たのしい ひま たいへん りっぱ
B. Sample日記(にっき) one day’s diary
entry below読みます。
きのう かえる(Frog) は あひる の としょかん に
行きました。
本 と しん聞(ぶん) を 読ました。
ざっし も 見ました が ざっし は おもしろく ありませんでした から よみませんでした。 Yesterday the frog went to the duck’s
library. She read books and newspapers. She
looked at magazines also, but the magazines
weren’t interesting, so/therefore she didn’t read them.
Now that you’ve seen how’s done, write your own diary
entry, specifying 1) when you went somewhere, 2) what you
did there, 3) how it was (past tense adjective) and therefore 4) why you didn’t
do something else
Link for making printed kanji flash cards:
https://www.csus.edu/indiv/s/sheaa/projects/genki/kanji_main.html
C. (From last
class) Read the following sentence
pairs. えい語 で かきます。 We can go over these if you need help
きのう 私 は レストラン に 行きました。おいしかった です。
4時 に 先生 は 本 を 読みました。たのしかった です。
ともだち は スペイン語 を 話しました。むずかしかった です。
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