Thursday, October 17, 2019

October 17, 2019 -- Thursday

                                     
令和元年1017日  木曜日  
            木=もく=き=Tree, wood material


Motto for today:
        私 が かんがえます から います。
                   デカート
        I think, therefore I am.
                                                                                          Decartes

Japanese 3-4  ワームアップ


A new use and meaning for から。“Therefore
Sentence A から Sentence B

ACauseTherefore B (Effect

Example: ラーメン は おいしい です から (私は)食べます。
          Ramen is delicious; therefore I will eat it.

下の 文 が わかります か。Do you understand the sentences below?えい語 で 書きます。(You) will write them in English.

あした テスト が あります から 私 は べんきょう します。


あき です から この 木 は きいろい です。


かわいい です から 私 は あの ねこ が すき です。


アルバイト が あります から 私 は いそがしい です。


しん聞(しんぶん)は おもしろい です から 私 は 買います。


日曜日(にちようび)でした から 学生 は 高校 に 来ませんでした。


ビデオ は たのしかった です から 私 は 見ました。



うち に 食べもの が ありませんでした から おかあさん は 買いもの に 行きました。


宿題   しゅくだい  Homework

Complete the handout from Monday, the one with the relational particles in boxes.
These notes may help you.

は  indicates subject/topic of sentence
か  at the end of a sentence turns it into a question
の  indicates possession (or “from” or “of”) between nouns (not verbs or adjectives)
を  indicates direct object (“victim”)  of verb
に  indicates the destination in a sentence with a “traveling” verb

で  indicates “by means of” a kind of transport in a sentence with a traveling verb.
と  indicates "and" between nouns, closed series
や  indicates "and" between nouns, open series (like, etc.)



Japanese 5-6

Preliminary test on Nakama Chapter 7 -- mostly grammar



After test, read the article whose link is below and write 5 English sentences summarizing the important points.



https://www.japantimes.co.jp/news/2019/10/09/national/science-health/japan-akira-yoshino-chemistry-nobel-prize/#.XaYHV-hKi70 


宿題    しゅくだい   Homework

Complete the summary of the article from the link.  Then study the kanji handout for Nakama's Lesson 7.



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.