October 5, 2018 -- Friday
ワームアップ 平成30年10月5日 金曜日 金=Money,
gold
日本語で3X書いて下さい。 英語で何ですか。 School Vocabulary
① こく語 ④ しゃかい
② すう学 ⑤ れきし
③ りか ⑥ せいせき
Handout:
日本語で
1st language
math
science (chemistry)
social studies (sociology)
history
質問を読んで、答えを日本語で書いて下さい。
1.二時間めのじゅぎょうは、何ですか。
2.すう学じゅぎょうがありますか。
3.りかの先生の名前は、何ですか。
4.アメリカのれきしを勉強しましたか。
5.一番すきなじゅぎょうは、何ですか。
6.日本語のじゅぎょうは、何時間めですか。
Lesson: Connecting words or sentences
Noun A and Noun B Use と or や
Example: Cat and dog
Verb C and Verb D Use te form on first verb, regular verb tense at end of sentence
Example: Go and eat
Adjective te form
い Adjective: Take off final "i" and replace with "kute" for first
Practice: Big and tall
Difficult and easy
な Adjective Take off "na" and add で
Practifce: Boring and difficult
Quiet and narrow
Class played vocabulary "bingo" with Chapter 8 vocabulary. Ben and Rebecca won stickers (シール)。
宿題 しゅくだい Homework
Start preparing to work on the following assignment. We will take time in class to work on it, too、月曜日 Monday.
スキットを作りますよ。
You are going to write a skit, using mostly commands and permission forms.
<Requirements for 2 people>
1.Use 5 "may (can) I 。。。”
2.Use 5 "you may (can) not ..."
3.Use 5 commands (positive and negative)
4.Make it understandable to ecveryone.
--Use words you know
--Make sure the setting is clear and the story makes sense
5.Divide parts equally
6。Everybody write the script (not just one person and copy)
<Grades>
Memorize the script
1.Grammar 10 Points
2.Content 10 Points
3.Performance (creativity) 10 Points
Handout:
日本語で
1st language
math
science (chemistry)
social studies (sociology)
history
質問を読んで、答えを日本語で書いて下さい。
1.二時間めのじゅぎょうは、何ですか。
2.すう学じゅぎょうがありますか。
3.りかの先生の名前は、何ですか。
4.アメリカのれきしを勉強しましたか。
5.一番すきなじゅぎょうは、何ですか。
6.日本語のじゅぎょうは、何時間めですか。
Lesson: Connecting words or sentences
Noun A and Noun B Use と or や
Example: Cat and dog
Verb C and Verb D Use te form on first verb, regular verb tense at end of sentence
Example: Go and eat
Adjective te form
い Adjective: Take off final "i" and replace with "kute" for first
Practice: Big and tall
Difficult and easy
な Adjective Take off "na" and add で
Practifce: Boring and difficult
Quiet and narrow
Class played vocabulary "bingo" with Chapter 8 vocabulary. Ben and Rebecca won stickers (シール)。
Nakama
Ch. 8 Vocabulary
やすい Cheap
高い、 たかい Expensive
もって います
もって いる To own, to have
出す 、 だす To
take out
いれる To put in
つつむ To wrap
もちます、もつ To hold
見せる、みせます To show
とる、とります To pick, to take
きもの Kimono (thing you wear)
セーター Sweater
カーディガン Cardigan
ジーンズ Jeans
(お)ぼうし Hat
くつ Shoes
くつ下 、くつした Socks
ゆびわ Ring
めがね Glasses
かさ Umbrella
いくら How much
いくつ How many
てぶくろ Glove
上ぎ Light
jacket
下ぎ Underwear
トレーナー Sweatshirt
宿題 しゅくだい Homework
Start preparing to work on the following assignment. We will take time in class to work on it, too、月曜日 Monday.
スキットを作りますよ。
You are going to write a skit, using mostly commands and permission forms.
<Requirements for 2 people>
1.Use 5 "may (can) I 。。。”
2.Use 5 "you may (can) not ..."
3.Use 5 commands (positive and negative)
4.Make it understandable to ecveryone.
--Use words you know
--Make sure the setting is clear and the story makes sense
5.Divide parts equally
6。Everybody write the script (not just one person and copy)
<Grades>
Memorize the script
1.Grammar 10 Points
2.Content 10 Points
3.Performance (creativity) 10 Points
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.