Friday, October 5, 2018


October 5, 2018 -- Friday


ワームアップ  平成30年10月5日  金曜日   金=Money, gold

日本語で3X書いて下さい。 英語で何ですか。 School Vocabulary

 こく語                                                    しゃかい


 すう学                                                   れきし


 りか                                                        せいせき



Handout:
日本語で

1st language
math
science (chemistry)
social studies (sociology)
history

質問を読んで、答えを日本語で書いて下さい。

1.二時間めのじゅぎょうは、何ですか。

2.すう学じゅぎょうがありますか。

3.りかの先生の名前は、何ですか。

4.アメリカのれきしを勉強しましたか。

5.一番すきなじゅぎょうは、何ですか。

6.日本語のじゅぎょうは、何時間めですか。



Lesson:  Connecting words or sentences

Noun A and Noun B   Use と     or や

     Example: Cat and dog

Verb C and Verb D   Use te form on first verb, regular verb tense at end of sentence
 
     Example: Go and eat

Adjective te form

  い Adjective: Take off final "i" and replace with "kute" for first

       Practice: Big and tall

            Difficult and easy

  な Adjective  Take off "na" and add で

       Practifce:   Boring and difficult

            Quiet and narrow


Class played vocabulary "bingo" with Chapter 8 vocabulary.  Ben and Rebecca won stickers (シール)。



Nakama Ch. 8 Vocabulary
やすい                Cheap
高い、 たかい           Expensive
もって います
もって いる            To own, to have
出す 、 だす           To take out
いれる               To put in
つつむ               To wrap
もちます、もつ          To hold
見せる、みせます         To show
とる、とります         To pick, to take
きもの             Kimono (thing you wear)
セーター               Sweater
カーディガン              Cardigan
ジーンズ                   Jeans
(お)ぼうし             Hat
くつ                       Shoes
くつ下 、くつした          Socks
ゆびわ              Ring
めがね                     Glasses
かさ                  Umbrella
いくら             How much
いくつ             How many
てぶくろ                  Glove
上ぎ            Light jacket
下ぎ                      Underwear
トレーナー                Sweatshirt



宿題   しゅくだい   Homework

Start preparing to work on the following assignment.  We will take time in class to work on it, too、月曜日 Monday.


スキットを作りますよ。

You are going to write a skit, using mostly commands and permission forms.

Requirements for 2 people>

1.Use 5 "may (can) I 。。。”
2.Use 5 "you may (can) not ..."
3.Use 5 commands (positive and negative)
4.Make it understandable to ecveryone.
    --Use words you know
    --Make sure the setting is clear and the story makes sense
5.Divide parts equally
6。Everybody write the script (not just one person and copy)


<Grades>

Memorize the script

1.Grammar        10 Points
2.Content         10 Points

3.Performance (creativity)  10 Points




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.