Wednesday, May 11, 2016

May 11, 2016 -- Wednesday

Warm-up 2016.05.11  平成二十八年五月十一日 ―― 水曜日

Fill in the blanks with 日本語 の めいし nouns that are appropriate with the 日本語 の どうし verbs.  Use as many 漢字 as possible.


先生 は ______ を 読む の が すき です。


三時半 に 私 は ______ に 帰ります


_____ を 書く こと できます か。


デパート で _______ を 買いました


来月 みんな さん は ______ に 行きます


あした 学生 は きっさてん で ______ に 会います


まい日 うち の 母 は _______ を 飲みます。


うち の 兄 は _______ を 作る こと が できます。


オーストラリア人 は アメリカ で ______ を 見ます



カナダ人 は ________ と ______ を 話します



Handout of Chapter 6 kanji

Handout of kanji assembly-of-parts puzzle  Nakama.Ch.6.Kanji.Puzzle-activity  How many (real)  kanji  can you make using the following parts?  Remember that some kanji will combine elements.

 目 Eye                              耳 Ear
門 Gate                            言 Says
 
欠 Yawn                          木 Tree

士 Gentleman

ル Katakana Ru             リ Katakana Ri
 Katakana Yo
日 Day/sun
“going-man” radical

 Man-roof
舌 Tongue

口 Katakana Ro or kanji “mouth/entrance”

ワ Katakana Wa (modified)

 Brush radical"


Handout:  Kanji grid to be filled in as words-written-in-hiragana are transferred into kanji


宿題 しゅくだい
Finish the above  漢字 の  activities for homework






No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.