Warm-up 2016.05.11 平成二十八年五月十一日 ―― 水曜日
Fill in the blanks with 日本語 の めいし
nouns that are appropriate with the 日本語 の どうし
verbs. Use as many 漢字 as possible.
先生 は ______ を 読む の が すき です。
三時半 に 私 は ______ に 帰ります。
_____ を 書く こと できます か。
デパート で _______ を 買いました。
来月 みんな さん は ______ に 行きます。
あした 学生 は きっさてん で ______ に 会います。
まい日 うち の 母 は _______ を 飲みます。
うち の 兄 は _______ を 作る こと が できます。
オーストラリア人 は アメリカ で ______ を 見ます。
カナダ人 は ________ と ______ を 話します。
Handout of Chapter 6 kanji
Handout of kanji assembly-of-parts puzzle Nakama.Ch.6.Kanji.Puzzle-activity How many (real) kanji can you make using the following parts? Remember that some kanji will combine elements.
目 Eye 耳 Ear
門 Gate 言 Says
欠 Yawn 木 Tree
士 Gentleman
ル Katakana Ru リ Katakana Ri
ヨ Katakana Yo
日 Day/sun
彳“going-man”
radical
Man-roof
舌 Tongue
口 Katakana Ro or kanji “mouth/entrance”
ワ Katakana Wa (modified)“
聿“Brush radical"
Handout: Kanji grid to be filled in as words-written-in-hiragana are transferred into kanji
宿題 しゅくだい
Finish the above 漢字 の activities for homework
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.