Wednesday, November 11, 2015

November 11, 2015 -- Wednesday
平成二十七年十一月十一日 -- 水曜日




Test Friday!


Warm-up:  first three sentences of the handout below:


            なまえ と みょうじ______ _______

キメル先生の日本語の授業     Relational-particle Practice – add the correct one!  (Relational-particles are like little flags that tell us the functions of the words they follow.)  Write what the sentence means えい語 で  on the line underneath.


それから えい語 の いみ(Meaning)を 書きます。[1きもの:5]


は  indicates subject/topic of sentence

か  at the end of a sentence turns it into a question

の  indicates possession (or “from” or “of”) between nouns (not verbs or adjectives)

を  indicates direct object (“victim”)  of verb

に  indicates the destination in a sentence with a “traveling” verb

で  indicates “by means of” a kind of transport in a sentence with a traveling verb.


一.来年 私 ___ さくら ___ 木 ____ 見ます。

 
_________________________________

 
二.えい語 ___ 先生 ___ なまえ ___ 森さん です。

 
_________________________________


三.おいしい です から ともだち ___ てんぷら ____ 食べます。


_________________________________


四.ゴッホ(Van Gogh)___ え ___ すごい  です。

                                                                  Picture

_________________________________


五.山川先生 ___ やさしい 先生 です。

 
_________________________________

 
六.とら (tiger) ___ 大きい ねこ です ___。

 
_________________________________


七.私 は スミス学校 ___ すずき です。  (She’s a math teacher there.)

 
_________________________________

 
八.月曜日 ___ ゲーム ___ やきゅう(Baseball) の ゲーム です。

 
_________________________________


九.なおみさん ____ たんじょうび (birthday) ____ 五月一日 です。


_________________________________

 
十.まい日、 何 ___ OPRF こうこう に 来ます か。バス です か。

 
_________________________________


十一。いつ (When) うち ___ かえります ___。

 
_________________________________


十二。ディアズ 先生 は スペイン語 ___ 話します が ブラウン 先生 は ドイツ語 を 話します。

_________________________________ 

 
Kanji corral  漢字 の 廓 (かんじ の くるわ)

 食べます  行きます  飲みます  読みます  書きます  出ます   来ます   (来年)              話します     何     日本語   先生

一     二     三     四     五     六

七     八     九     十     百     千

                    月     曜日             日本人



Students in 7th period performed their Nakama Chapter 6 original dialogues.


宿題 しゅくだい
Translate the "My Student’s Letter" handout into えい語




日本語 で 書いて ください。 On a separate piece of paper


 


Sentence structures:


A. Time (ni) subject-topic (wa) direct object (wo) tool/mode-of-transport (de)  Active Verb (食べます、書きます、見ます、etc.


B. Time (ni) subject-topic (wa) Destination (ni) tool/mode-of-transport (de) Traveling Verb (行きます、来ます、帰ります)


C. Time (ni) location (no) position 上、下 (ni) subject-topic (ga) Existence Verb (います、あります)


 


My student's letter


 1. I came to Australia by plane.


 2. I love Australia!


 3. Australians speak English. therefore I hear English.


 4. And (soshite) they write English.


 5. There are many splendid/wonderful restaurants.


 6. There is a Japanese restaurant in a tall building.


 7. However, there is no bullet train in Australia.


 8. Too bad (zannen), isn't it?


 9. I will return home next month.


 10. I will meet you at the station's (eki  noexit on December 6th.


 
from (yori) Mari

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.