December 16, 2013 -- Monday
平成二十五年十二月十六日 -- 月曜日
A. Review Handout:
More Review
Kanji Numbers
一、二、三、四、五、六、七、八、九、十、百、千、万
一円、二人、三週間、四時半、五つの映画、二千十三年
いつ、何、何時、何月、何曜日、だれ、どこ、なぜ、どうして、どの、どんな、どう
一.ひらがな・かたかな Song
二.だんご三うゆきょうだい
三.むすんで、ひらいて
四.ふるさと
Cause and effect sentences ____から______
クリスマス です から プレゼント を 買います。
マクドナルド は ごぜん 六時 から ごご 十時 まで です。
オレンジ・ジュウス の ほうが コーヒー より おいしい です。
___ の 中 で ____ は いちばん ____ です。
飲みもの の 中 で ミルク は いちばん おいしい です。
高い: “Tall” or
“high”, but also “expensive”
しんで います:”has died” rather than “is dying”
すんで います:”resides” or “lives in” must use continuative/progressive form
B. Comparatives and superlatives
1. handout from pages 214 and 215 in Nakama text
2. handout from pages 95-97 in Nakama workbook
C. Discussion of oral final -- choices are individual interviews vs. pair dialogues (between two and three pages, typewritten in both languages, handed in by each student; vocabulary limited to that in Nakama; memorized as much as possible)
Homework:
Be prepared to work on original dialogues tomorrow.
Bring any more questions you want to ask about the final.
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